اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 26 November 2020
مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های تهران:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا به ایثارگران عزیز توصیه کردیم تا برای حفظ سلامت خودشان در خانه بمانند.
ایثارگران با توجه به افزایش شیوع کرونا در خانه بمانندیه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، ‌ عبدالله مرتضوی روز چهارشنبه با حضور در میز خدمت در ساختمان شهید رجایی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در دیدار با تعدادی از ایثارگران و خانواده معظم شهدا با تأکید بر اصل تکریم ایثارگران اظهار کرد: اساس میز خدمت، تکریم ایثارگران و رسیدگی سریع به درخواست این عزیزان است و باید نیازهای ایثارگران را در این حوزه در حداقل زمان برطرف کنیم.

وی افزود: بستر های پاسخگویی غیر حضوری به ایثارگران را تقویت کردیم و کارشناسان در میز خدمت، خدمات مورد نیاز ایثارگران را بطور کامل انجام می دهند.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران اساس کار در  بنیاد را خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد: نگاه کارکنان در بنیاد شهرستان‌ها اگرچه انجام‌وظیفه سازمانی است، اما خدمت به ایثارگران عزیز را یک افتخار می‌دانند؛ ازاین‌رو خدمت به ایثارگران و خاندان معظم شهدا یک افتخار محسوب می‌شود.

مرتضوی با اشاره به شرایط کشور و درگیری با بیماری کوید ۱۹ افزود: به ایثارگران عزیز توصیه کردیم تا برای حفظ سلامت خودشان در خانه بمانند و از طریق غیرحضوری و راه‌های ارتباطی که اطلاع‌رسانی شده است، درخواست‌های خود را مطرح کنند و ما نیز در بنیاد شهرستان‌های استان تهران، پیگیری می‌کنیم تا این درخواست‌ها در حداقل زمان انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه گفت: با فوت ۴۶۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۷۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید.

نیازهای بهداشتی و درمانی ایثارگران را با اولویت پیگیری می‌کنیم

سرپرست معاونت بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: عمده مشکلات ما در حوزه بهداشت و درمان جامعه ایثارگری، مراکز ارائه خدمات و نیز تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی است که با اولویت رسیدگی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 عالیه قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای معاونان ستادی باتأکید بر حفظ سلامت ایثارگران و نیز تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در حوزه بهداشت و درمان گفت: عمده مشکلات ما در حوزه بهداشت و درمان جامعه ایثارگری، مراکز ارائه خدمات و نیز تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی است که با اولویت رسیدگی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدوارم بتوانیم با فعالیت‌هایی که در این راستا انجام خواهد شد، شاهد تغییر  در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به خطرات موج سوم کرونا افزود: گروه‌های پرخطری که در معرض ابتلا به کرونا هستند، رده سنی بالای ۶۵ سال بوده و یا کسانی که مشکلات ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مثل بیماری قند، فشارخون بالا، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی، ضایعات مغزی دارند. همچنین افراد مبتلابه بیماری‌های ناتوان‌کننده سیستم عضلانی، کسانیکه پیوند عضو شده‌اند و کسانی که به دلیل بیماری‌های گوناگون، سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند که جانبازان در همین گروه‌ها هستند.

قاسمی گفت: حفظ سلامت جانبازان و والدین معظم شهدا در برابر ویروس کرونا در اولویت بنیاد است و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا این عزیزان در زندگی روزمره بتوانند با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این ویروس مصون بمانند.  جانبازان شیمیایی در شرایطی هستند که سیستم تنفسی و ریوی آن‌ها دچار مشکل است و خطر ابتلا در این جانبازان بالاتر است و باید شیوه‌نامه‌ها را بیشتر رعایت کنند تا در برابر همه‌گیری ویروس کرونا مصون بمانند. / ایرنا

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: