اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 26 November 2020
مدیرعامل شرکت نفت گاز پارس اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با تاکید بری اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۵ فاز پارس جنوبی افتتاح شده است، گفت:پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.
افتتاح ۱۵ فاز پارس جنوبی در دولت تدبیر و امیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت گاز پارس روز پنجشنبه در ایین بهره برداری از مخازن متمرکز ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه ای میعانات گازی پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور، گفت: پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.

 مشکین فام افزود: در این پروژه، تعداد ۸ مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب و ۲ مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است.

وی یادآورشد: این تأسیسات که هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲ هزار و دویست میلیارد ریال به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و توسط پیمانکاران داخلی (شرکت ناردیس طرح‌های انرژی و شرکت ماشین‌سازی اراک) ساخته شده است.

مشکین فام اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید  ۱۵ فاز پارس جنوبی طی هفت سال گذشته  افتتاح شده است .

وی گفت: این پروژه با هدف ذخیره سازی موقت میعانات گازی پالایشگاههای ۱۳ گانه پارس جنوبی جهت توزیع مناسب بین مبادی مصرف پایین دستی تعریف شده است که علاوه بر افزایش انعطاف پذیری و پایداری عملیات تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ، تامین مستمر و پایدار خوراک تاسیسات پائین دست از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزان ۳۶۰ هزار بشکه در روز از طریق این مخازن صورت می گیرد.

مشکین فام افزود: بهره برداری از این مخازن باعث کاهش خام فروشی میعانات گازی پارس جنوبی و ایجاد ارزش افزوده این محصول  می شود و در پالایشگاه های پائین دستی عمدتا به محصولات فراورشی با قیمت نظیر بنزین یورو ۴و با اپتان بالاتر تبدیل می شود که نقش مهمی در خودکفایی تولید بنزین کشور قطع واردات و امکان صادرات را دارد .

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت:این تاسیسات مهمترین ترمینال توزیع میعانات گازی کشور برای تغذیه پالایشگاههای پایین دستی است. 

وی یادآورشد:در سه سال گذشته ۲ شرکت داخلی شرکت ناردیس طرح‌های انرژی و شرکت ماشین‌سازی اراک بعنوان پیمانکاران اصلی به همراه با دهها شرکت کوچک و بزرگ دیگر بعنوان مشاور ، سازنده تجهیزات پیمانکاران اجرایی در این پروژه شرکت داشتند که به طور مستقیم و میانگین بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستمر در این پروژه مشغول به کار بودند و بعد از بهره برداری زمینه اشتغال برای حداقل ۵۰ نفر ایجاد می شود .





نام:
ایمیل:
* نظر: