اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 24 November 2020
متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی از امروز (سه شنبه) می‌توانند درخواست خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.
ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا آغاز شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، با گذشت سه روز از تعطیلی سراسری کسب و کارها برای جلوگیری از شیوع کرونا، حمایت‌های جبرانی دولت از معیشت خانوارها در دستور کار وزارتخانه‌های مرتبط قرار گرفت. یکی از حمایت‌های جبرانی دولت پرداخت وام یک میلیون تومانی است.  

چه کسانی وام یک میلیونی دریافت می‌کنند؟  

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.  

بنابراین افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

در مجموع ۱۱ میلیون خانوار معادل ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تسهیلات یک‌میلیون‌تومانی دریافت می‌کنند.  

روش درخواست وام 

متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی فقط باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

بنابراین در مرحله نخست، سرپرست خانوار یک هفته (۴ تا ۱۱ آذر) فرصت دارد کد ملی خود را ارسال کند.

به پیامک‌های ارسال شده دو هفته دیگر پاسخ داده می‌شود به طوری که پس از ارسال پیامک یک هفته دیگر زمان لازم است تا داده‌های اطلاعاتی پایش شود (از ۱۲ تا ۱۹ آذرماه) و در هفته سوم (از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه) به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی

 تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

بنابراین کسر این اقساط از محل یارانه معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومانی است که دهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. مبلغ اقساط ۳۵ هزار تومان خواهد بود.  

پایان آذرماه وام کرونا واریز می‌شود

وزارت تعاون اعلام کرده که وام یک میلیون تومانی اواخر آذرماه به حساب سرپرست خانوار مشمول واریز می‌شود.  

وزارت تعاون طی اطلاعیه‌ای تاکیدکرد که هرگونه اطلاع رسانی درباره حمایت‌های معیشتی دولت از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه انجام می‌شود.

با توجه به شرایط خاص، محدودیت‌های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، افراد از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل استانی خودداری کنند./ایرنا




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیومرث
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
سلام وعرض ادب وارادت چرا وام کرونا به ما داده نشده
نام:
ایمیل:
* نظر: