اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار شرکت ایرانی برای تولید واکسن کرونا فعالیت می کنند و امیدواریم دو روز آینده و از روز چهارشنبه مجوز آزمایش انسانی این واکسن صادر شود.
مجوز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا در روزهاي آيندهبه گزارش خبرنگار  سرويس اجتماعي عصرپرس، سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید- ۱۹ گفت: در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان و محققان کار واکسن کووید۱۹ را دنبال کردیم. این کار را  از سه مسیر این کار را دنبال می کنیم اول خرید واکسن از منابعی که در دنیا تایید شدند. جزو کشورهایی هستیم که تعیین  انتخاب منبع خرید با خودمان است. چهار منبع را تاکنون برای خرید واکسن تعیین کرده ایم.

مذاكره  براي خريد ۱۸ میلیون دوز واكسن كرونا

نمكي ادامه داد: ۱۸ میلیون دوز مذاکره خرید داریم. مقداری هم از منابع دیگر واکسن سازان دنیا مازاد بر آن خرید داریم. مسیر دومی که برای تامین واکسن دنبال می کنیم خریدواکسن از طریق قرارداد تولید مشترک دنبال می کنیم.

تكيه بر توان داخلي در ساخت واكسن كرونا

نمکی گفت: سومین روش تکیه  بر دانش و توان داخلی است که خوشبختانه تاکنون چهار شرکت در این زمینه فعالیت می کنند و گزارش خود را به سازمان بهداشت جهانی داده اند و امیدواریم برای دو مورد آنها در جلسه ای که روز چهارشنبه داریم، اجازه آزمایش و کلینیکال ترایال را برای مدل انسانی از روزهای آینده صادر می شود.




خبرنگار: پروين مرادي

نام:
ایمیل:
* نظر: