اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
رییس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کانادا ناقض حقوق بشر و پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران است، افزود: کشورها متوجه شده اند حقوق بشر دستخوش سیاست زدگی جدی و به ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل تبدیل شده است.
سازمان ملل هم از ما تقدیر می‌کند هم قطعنامه می‌دهدبه گزارش سرويس اجتماعي عصرپرس به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در شورای عالی قوه قضاییه افزود: مادامی که بسیج باشد و روحیه بسیجی در کشور حاکم باشد، دشمن به این کشور طمع نخواهد کرد.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی می تواند دستگاه قضا را در پیشبرد ماموریت هایش در پیشگیری از جرم و آسیب شناسی و آسیب زدایی و حل اختلافات و اصلاح مجرمین یاری دهد.

رئیسی اظهار داشت: بسیج حقوقدانان می تواند با آموزش همگانی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم دستگاه قضا را در پیشبرد ماموریت هایش کمک کند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در هر بخش که روحیه بسیجی حاکم باشد آن بخش کارآمد و موفق می شود و می توانیم بر همه مشکلات، توطئه ها و فتنه های دشمنان فائق آییم.

رئیسی گفت: امروز کادر درمان و پرستاری ما با روحیه بسیجی به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و یاری مردم برخاسته است.

وزارت بهداشت گرفتار حاشیه سازی ها نشود

وی ادامه داد: وزارت بهداشت گرفتار حاشیه سازی ها نشود و از همه ظرفیت های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد مجموعه برای خدمت و تامین امنیت جانی مردم استفاده کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: اکثریت کشورهای با قطعنامه به اصطلاح حقوق بشری سازمان ملل علیه ایران که بانی آن کانادایی ها بودند و طبق معمول امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی از آن حمایت کردند، موافق نبودند.

رئیسی گفت: سازمان ملل در برخورد با مبارزه جمهوری اسلامی با مساله مواد مخدر و قاچاقچیان، دچار تناقض است و از یک سو از عملکرد ما تقدیر می کند و از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلو ترانزیت مواد مخدر را رها کنیم، همه اروپا و امریکا را مواد مخدر فرا می گیرد.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: ما قربانی مبارزه با مواد مخدر هستیم و جوانان ما با از خود گذشتگی در مقابل باندهای قاچاق مواد مخدر می ایستند و اینکه به جای تقدیر قطعنامه علیه آنها صادر می کنند پدیده ای عجیب است.

رئیسی اظهار داشت: کشورها متوجه شده اند حقوق بشر دستخوش سیاست زدگی جدی و به ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کانادا خود ناقض حقوق بشر و پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران است که باید علیه آن قطعنامه بدهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی و تاکیدات امامین انقلاب اسلامی به معنی واقعی کلمه به حفظ حقوق انسان پایبند است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه بخش های اداری و قضایی قوه قضاییه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، از همه ظرفیت ها استفاده کنند تا در روند دادرسی و رسیدگی به کار مردم کوچکترین وقفه و خللی به وجود نیاید.

وی افزود: وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است و اجازه نمی دهیم چهره دستگاه کارآمد قضا و قضات شریف ما که به سختی زندگی خود را می گذرانند، با برخی تخلفات به گونه دیگری نشان داده شود.

رئیسی اظهار داشت: از خدمات آقای ذوالقدر در معاونت راهبردی قدردانی می کنیم و امیدواریم گام هایی که برای هوشمندسازی قوه قضاییه برداشته شده توسط دکتر صاحبکار معاون جدید راهبردی قوه تداوم یابد.




نام:
ایمیل:
* نظر: