اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
رئيس مركز ارتباطات شهرداري تاكيد كرد:
رئيس مركز ارتباطات شهرداري تاكيد كرد: استفاده از افکار و ایده‌های مردم جهت مقابله با بحران مدنظر شهرداری تهران قرار گرفته و برگزاری جشنواره شهر آماده نیز بر همین اساس است.

جشنواره شهر آماده راهي براي ارائه ديدگاه هاي مردمي در مديريت بحرانبه گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي عصرپرس، غلامحسين محمدي رئيس مركز ارتباطات شهرداري در نشست خبري كه به صورت ويديو كنفرانس برگزار شد، در خصوص جشنواره شهر آماده ، گفت: با توجه به اين برنامه قرار است درآينده از حافظه تاریخی مردم جهت عبور از بحران بهداشتی کنونی استفاده کنیم و پنجره جدیدی به روی سیاست‌گذاری‌ها برای مقابله با کرونا با استفاده از ایده‌های مردم باز کنیم.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: وقتی صحبت از شهر آماده می‌کنیم یعنی امروز را برای بحران‌های آینده آماده سازیم و برگزاری جشنواره شهر آماده در جهت تحقق این مسأله بسیار تأثیرگذار است.

امروز بزرگ ترين غايب تصميمات مديريتي، نگاه هاي مردم است

محمدي در ادامه با تاكيد براينكه امروز بزرگ ترين غايب تصميمات مديريتي همين نگاه هاي مردم است، گفت:‌در این جشنواره با استفاده از نگاه مردم و تصاویر و فیلم‌هایی که توسط‌شان ثبت و ضبط شده است، به آمادگی بیشتر شهر دست می‌یابیم و برگزاری جشنواره شهر آماده تنها ثبت خاطره نیست بلکه نقطه نظرات به صورت چندوجهی از سوی مردم ثبت می‌شود.

وي با تاكيد براينكه برگزاری این جشنواره در شرایط کنونی که مردم نیاز به نشاط و امید دارند بسیار مؤثر است، گفت: با توجه به شرايط عمومي كشور زندگي ما تغيير كرده و يكي از اتفاقات كه طبيعي شده گفتگو از نگاه دوربين است كه در يك سال گذشته پشت لنز دوربين همديگر را مي بينيم.

محمدي در ادامه با اشاره به استفاده از منابع پايدار در جهت منافع عمومي مردم در شهرداري ، اظهار داشت: تغيير ريل مديريت شهري يعني  اينكه بتوانيم به مطالبات مردم توجه بيشتري داشته باشيم و با يك سياست دو سويه مي توان شهري با كيفيت در اختيار مردم قرار داد تا بتوانند به صورت عادلانه از آن بهره مند شوند.

آغاز ارسال آثار جشنواره شهر آماده از 7 آذر ماه

سیف الله صمدیان دبير جشنواره شهر آماده در ادامه گفت: اين جشنواره به خاطر موجودیت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران که هم‌زمان با زلزله بم راه اندازی شد، برگزار مي شود  اگرچه در این چند سال با بحران‌های زیادی روبرو بودیم بنابراین اگر زودتر این سازمان تاسیس شده بود، شاهد اتفاق‌های بهتری بودیم.

صمديان در ادامه گفت: برنامه‌ریزی ما براین اساس است که امسال از شروع فعالیت این سازمان دریافت آثار را آغاز کنیم، یعنی عکسهایی که از هر کدام از بحران‌های چند سال اخیر مثل زلزله، سیل یا پلاسکو رخ داده و نیز فیلم‌های کوتاه که تا ۱۵ دقیقه تهیه شده‌اند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و بخش آماتور و حرفه‌ای هم نداریم.

صمدیان همچنین تاکید کرد: داوری آثار توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود که شامل محمود کلاری، اسماعیل عباسی، ساعد نیکزاد، نرگس آبیار و ساتیار امامی خواهد شد.

وي افزود: زمان شروع ارسال آثار از هفتم آذرماه خواهد بود و آخرین مهلت ارسال آثار هم جمعه پنجم دی ماه است، قابل توجه علاقه مندان شرکت در این جشنواره تاریخ ارسال آثارقابل تمدید نيست و داوری آثار روز ۱۰ دی خواهد بود  و ۳۰ دی هم همزمان با حادثه پلاسکو روز اعلام نتایج است.

آمادگي در مقابله با بحران بدون حضور مردم امكان پذير نيست

در ادامه کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: در کشوری زندگی می کنیم که هر سال با یک بحران جدی روبرو هستیم و هر ۶-۷ سال با یک زلزله شدید که این‌ها نشان می‌دهد باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و این امر هم مثل همه جهان بدون حضور مردم محقق نمی‌شود. باید مردم را از جنبه های گوناگون در این بخش آموزش داد اما ما خیلی با آنچه باید انجام شود، فاصله داریم.

ارائه ديدگاه هاي مردمي بدون سانسور  

كرمي افزود: این جشنواره می‌تواند دیدگاه خالص مردم را نشان دهد و هیچ محدودیتی هم برای آن وجود ندارد . شاید از همین عکس و فیلم ها عمق یک بحران به مدیری نشان داده شود. در حال حاضر کرونا را داریم که از بحران‌ عادی گذشته و به یک بحران شدید تبدیل شده اما راهکار یا همراهی‌ای را که در همین موضوع از دل مردم بیرون آمده باشد، کم داریم. این جشنواره تریبون وسیعی است که مردم بدون سانسور حرف خود را مطرح کنند.

وی به یک گروه داوطلب ۱۲هزارنفری در تهران اشاره کرد و گفت: این گروه فعالیت‌های وسیعی را انجام داده‌اند که جایزه‌ای را در بخش دوام برای آن ها در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش عصرپرس، در این جشنواره به ۱۰ نفر عکاس برتر هر کدام دو میلیون تومان، جایزه ویژه سه میلیون تومان و جایزه ویژه گروه "دوام" که آماتور هستند، نیز سه میلیون تومان اهدا می‌شود. در بخش فیلم هم به پنج برگزیده‌ هر کدام سه میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

شايان ذكر است: در پایان این نشست پوستر جشنواره رونمایی شد.

 




خبرنگار: پروين مرادي


نام:
ایمیل:
* نظر: