اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی صبح امروز در کابل را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم‌پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان ذکر کرد و مسئولیت مستقیم آن را متوجه این کشور دانست.
حمله تروریستی کابل نمونه‌ای از جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان استبه  گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده»  در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در ارتباط با اصابت چندین راکت به شهر کابل از جمله اصابت یک راکت به بخشی از محوطه حیاط سفارت کشورمان،  هر گونه اقدام تروریستی که مردم افغانستان و اماکن غیرنظامی را مورد حمله قرار می‌دهد، محکوم کرد.  

وی با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان خصوصا خانواده قربانیان این اقدام تروریستی گفت: در حمله تروریستی موشکی روز جاری به نقاط مختلف شهر کابل و از جمله محله دیپلماتیک این شهر، طبق بررسی‌های به عمل آمده تا این لحظه حداقل یک راکت به محوطه داخلی سفارت ایران در کابل اصابت کرده که در نتیجه آن آسیب‌های جزیی به برخی تاسیسات و تجهیزات سفارت وارد شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: خوشبختانه هیچ خطری متوجه پرسنل سفارت ایران نشده است.

خطیب‌زاده این حمله تروریستی را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم‌پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان ذکر کرد و مسئولیت مستقیم آن را متوجه این کشور دانست.

به گزارش ایرنا، صبح امروز کابل پایتخت افغانستان هدف ۱۴ موشک قرار گرفت که در یک وانت در منطقه «تهیه مسکن» در غرب این شهر جابجا و از آن به طرف شهر پرتاب شده بود.

وزارت کشور افغانستان گفته است که در این حملات راکتی سه غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر هم زخمی شده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان از انتقال پنج کشته و ۲۱ زخمی به بیمارستان‌های کابل خبر داده است.

راکت‌ها در منطقه "ده افغانان" مرکز شهر کابل، "خیرخانه" در شمال شهر کابل، محل سفارت ایران در "شهر نو" و «آرشیو ملی» در چهار راه "صدارت" اصابت کرد.

برخی منابع نوشته‌اند که در مجموع ۲۳ راکت به شهر کابل پرتاب شده است اما دولت افغانستان تنها اصابت ۱۴ راکت را تائید کرده است.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حملات راکتی و دو انفجار در "پلچرخی" کابل را برعهده نگرفته است.



نام:
ایمیل:
* نظر: