اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبرداد:
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه محدودیتی از امروز برای ۱۶۰ شهر قرمز کرونا و ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع می‌شود، گفت: جمعیت مشمول این طرح بالغ بر ۵۳ میلیون نفر است. به طور کلی ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیت هشدار سه و دو و یک قرار دارند.

۷۹ میلیون نفر جمعیت کشور در وضعیت هشداربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا رییسی در خصوص مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تحقیقات علمی نشان داده که ۱۰ درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰ درصد ابتلا در جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا همین دورهمی‌های خانوادگی است.

معاون وزیر بهداشت درباره ۴۳ شهری که قبلا محدودیت اجرا شده بود، گفت: وضعیت ۴۱ شهر در روند نزولی است و دو شهر دیگر به زمان نیاز دارند. این نشان می‌دهد طرحی که در پنجم آبان شروع شده، موثر بوده است.

۷۹ میلیون نفر جمعیت کشور در وضعیت هشدار

 رییسی ادامه داد: محدودیتی از امروز برای ۱۶۰ شهر قرمز کرونا و ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع می‌شود. جمعیت مشمول این طرح بالغ بر ۵۳ میلیون نفر است. به طور کلی ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیت هشدار سه و دو و یک قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و همه دستگاه‌ها شاهد کاهش ورودی بیمار و ابتلا و سپس کاهش مرگ و میر باشیم. عده‌ای متاسفانه رعایت نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند زحمت همه افراد را به هدر بدهد.

رییسی گفت: کسب و کارها متاسفانه تعطیل شده و باید کاملا مراقب باشیم که اگر پروتکل‌ها اجرا نشود، زحمات ما به هدر می‌رود و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

تصویب بسته‌های حمایتی و اقتصادی کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز برای پشتیبانی از این طرح، بسته‌های حمایتی و اقتصادی خوبی تصویب شد. این مصوبات در ارتباط با مسائل مالیاتی و پاس شدن چک‌ها خواهد بود. کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌های خوبی گرفته‌اند که جای تشکر دارد.

رییسی بیان کرد: همه باید دست به دست هم داده و این موضوع را جدی بگیریم تا خیلی سریع بر این وضعیت که در سطح کشور داریم فائق شویم.

افزایش تست تشخیص کرونا به صد هزار تست روزانه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تست‌های تشخیص سریع تولید داخل دست ما رسیده و به صورت رایگان بین همه مراکز درمانی توزیع می‌شود، گفت: انتظار ما این است که در این هفته و هفته آینده میزان تست‌ها را به ۸۰ هزار و در دو هفته آینده به صد هزار تست روزانه برسانیم.

 

 


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: