اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
به همت مجامع کانون‌های تخصصی وزارت بهداشت؛
پویش «اهدای خون اهدای زندگی» به همت کانون‌های تخصصی هلال احمر، کانون‌های جهادی، کانون‌های ادبی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.
پویش «اهدای خون اهدای زندگی» به راه افتادبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، حسین نظری عضو شورای مرکزی مجمع ادبی وزارت بهداشت درباره اهداف به راه انداختن پویش «اهدای خون اهدای زندگی» عنوان کرد: این پویش با هدف حمایت از دیگر پویش‌های دانشجویی که در ایام کرونا و در شرایط بحرانی فعال است شکل گرفت. شعار این با پویش هماهنگ با شعار رسمی سازمان اهدای خون که اهدای خون سالم اهدای زندگی است شروع به کار کرده است.

وی پویش «اهدای خون اهدای زندگی»  را در راستای پویش «زندگی دست یاریگر توست» دانست و بیان کرد: شکل‌گیری این پویش با حضور فعال مجامع کانون‌های تخصصی هلال احمر، کانون‌های جهادی، کانون‌های ادبی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشجویان فعال در پویش زندگی دست یاری‌گر توست شکل گرفت. ما همچنین امیدواریم که دیگر نهادهای دانشجویی به این پویش بپیوندند.

دبیر کانون ادبی شهید بهشتی همچنین عنوان کرد: پیش از این اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی پویش‌های خوبی را در زمینه انتقال خون آغاز کردند که در نوع خود بسیار اثربخش بود. ما امیدواریم با انتشار محتواهای تولید شده توسط این نهادهای دانشجویی به نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون کمک کنیم.

عضو شورای مرکزی مجمع ادبی وزارت بهداشت با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های مداوم در زمینه فرهنگ اهدای خون گفت: این پویش از تمامی نهادهای دانشجویی درخواست انجام اقدامات مستمر در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در کشور را دارد و امید است همه ما با تولید محتواها و کنش‌های مداوم به تقویت این فرهنگ ارزشمند  یاری برسانیم.

پویش دانشجویی مقابله با کرونا باعنوان «زندگی دست یاریگر توست» با مشارکت وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد به هدف مقابله باویروس کرونا درحال فعالیت است و دانشجویان مشارکت‌ کننده در زمینه‌های مختلفی چون امداد و کمک رسانی، تولید محتوا، خبر و اطلاع رسانی، طراحی و گرافیک، ترجمه متون درباره ویروس کرونا که در موسسات پژوهشی و سازمان بهداشت جهانی منتشر می‌شود، یافته‌های پژوهشی، پادکست، کلیپ و اپلکیشن فعالیت می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: