اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 19 November 2020
در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید انجام شد؛
بهره برداری از ۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
آغاز بهره برداری رسمی از ۱۳ پروژه در حوزه حمل و نقل به دستور رئیس جمهور
به گزارش عصرپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و سومین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید قطعات اول و دوم آزاد راه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان، باند دوم کنارگذر جنوبی کرمان به طول ۲۴ کیلومتر و ۱۰ پروژه فرودگاهی در اصفهان، تبریز، مشهد، شاهرود و گرگان را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

طرح‌های پایانه بین‌المللی فرودگاه گرگان به مساحت هشت هزار و۷۰۰ متر مربع، توسعه اپرون و محوطه سازی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲هزار و۱۰۰ متر مربع و ساختمان سپاه به مساحت ۸۰۰ متر مربع، افتتاح می‌شود.

طرح‌های فرودگاه اصفهان، توسعه و بهسازی پایانه بین‌المللی، محوطه‌سازی و ساخت موتورخانه با مساحت ۹هزار متر مربع و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع را شامل می‌شود که ظرفیت پارک هواپیما را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

توسعه و بهسازی پایانه با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و توسعه و بهسازی سطوح پروازی با مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع در فرودگاه شاهرود هم جزو برنامه امروز افتتاحیه خواهد بود و در فرودگاه تبریز پروژه توسعه و بهسازی «اپرون» و «تاکسی‌وی» ‌های ارتباطی با مساحت ۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع افتتاح می‌شود که ظرفیت پارک هواپیما را ۱۰۰ در صد افزایش می‌دهد.

براساس این گزارش، در فرودگاه مشهد نیز پروژه محوطه‌سازی به مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از پروژه‌های فرودگاه‌ها، ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع، ظرفیت پارکینگ هواپیما به تعداد ۱۸ استند (از ۱۹ استند به ۳۷ استند)، ظرفیت پایانه فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش مسافر به ۲میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: