اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 18 November 2020
اولین شناسنامه‌های صادر شده به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدر خارجی امروز(چهارشنبه) تحویل داده می‌شود.
نخستین شناسنامه ایرانی فرزندان اتباع خارجی رونمایی شد
به گزارش عصرپرس، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نشست خبری گفت: امروز اولین شناسنامه‌های صادر شده به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدر خارجی تحویل داده می‌شود.

محمودی افزود: بعد از تصویب قانون در مجلس با همکاری همه نهاد‌های ذی ربط این اتفاق صورت گرفت. در سال ۹۵ ماده واحده‌ای داشتیم که صرفا فرزندان بالای ۱۸ سال می‌توانستند از این قانون بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با برطرف شدن موانع موجود این امکان برای همه فراهم شد و حالا همه فرزندان حاضر از این ازدواج می‌توانند صاحب شناسنامه شوند. این افراد می‌توانند هم بصورت حضوری و هم بصورت غیر حضوری اقدام به دریافت شناسنامه کنند.

محمودی گفت: در اولین گام شناسنامه خانواده شهبازی فرزندی که پدرش پزشک و مادرش پرستار بود و در حین خدمت به بیماران کرونایی شهید مدافع سلامت شد، تقدیم می‌شود.

براساس گزارش صداوسیما،مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، افزود: در این طرح، ۲۸ هزار نفر زیر ۱۸ سال و ۴۷ هزار نفر، بالای ۱۸ سال نام نویسی کرده اند و هم اکنون ۱۰ هزار پرونده تکمیل شده است. این اقدام جمهوری اسلامی اقدامی مثبت و با اهمیت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: