اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 18 November 2020
براي نخستين بار در كشور؛
براي نخستين بار، فاز اول گسترده‌ترين برنامه تعميرات و بازسازي شبكه‌هاي توزيع برق در سراسر كشور به صورت همزمان آغاز خواهد شد كه در اين برنامه، شبكه‌هاي توزيع به طولي معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمير و بازسازي خواهد شد.
گسترده‌ترين برنامه تعميرات شبكه‌هاي توزيع برق كشور كليد مي‌خوردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مديركل نظارت بر توزيع توانير با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي نخستين بار در كشور، تمام برنامه‌هاي تعميراتي شبكه‌هاي توزيع برق در همه استان‌ها منسجم و در روزهای 29 و 30 آبان انجام خواهد شد.

به گفته "مسعود صادقي"، در نخستين  دور گسترده‌ترين برنامه تعميرات و بازسازي شبكه‌هاي توزيع برق كشور، بيش از يك‌هزار و 300 كيلومتر شبكه توزيع برق(معادل فاصله بين تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمير و بازسازي خواهد شد.

صادقي خاطرنشان كرد: در دور نخست اين برنامه، همچنين 17 هزار و 299 كانون خطر (نقاطي كه ممكن است براي مردم خطرآفرين باشد) در سراسر كشور اصلاح و بازسازي خواهد شد.

وي گفت: در اين مانور سراسري تعميرات شبكه‌هاي فرسوده توزيع برق، بيش از 3 هزار 900 نيروي تخصصي در قالب يك‌هزار و 327 اكيپ عملياتي حضور خواهند داشت.

مديركل نظارت بر توزيع توانير، تبديل شبكه‌هاي سيم مسي به كابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازي وضعيت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها و دريچه پايه‌هاي فلزي را از جمله محورهاي اين مانور سراسري عنوان و خاطرنشان كرد: ترميم و بازسازي ارتينگ شبكه، اصلاح و نوسازي جعبه انشعاب و كابل سرويس انشعاب، بهسازي روشنايي معابر و رفع خاموشي و متعادل سازي بار ترانسفورماتورهاي توزيع از ديگر محورهاي اين مانور است.

وی با بيان اينكه بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته فازهاي بعدي تعميرات و بازسازي شبكه‌هاي توزيع برق كشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌هاي پيش‌رو ادامه خواهد يافت، در خصوص اهميت اجراي اين برنامه گفت: انجام اين كار با توجه به در پيش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌هاي طبيعي مانند بارش باران، برف، سيل و ... بسيار با اهميت است و مي‌تواند باعث افزايش پايداري شبكه از طريق مقاوم سازي، كاهش مدت زمان رفع مشكلات و به مدار آمدن مجدد شبكه در زمان وقوع بحران شود.

بر پايه اين گزارش، از اين پس هموطنان در سراسر كشور مي‌توانند مشكلات و خرابي‌ شبكه‌هاي توزيع را از طريق "اپلكيشين برق من" يا شماره 121 اعلام كنند.




نام:
ایمیل:
* نظر: