اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 18 November 2020
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا شهر تهران اعلام کرد: از همه مردم می‌خواهیم در طرح جامع محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا مشارکت فعال داشته باشند.
لزوم مشارکت جدی مردم در طرح محدودیت‌های کروناییبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،  علیرضا زالی در نشست ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران گفت: با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای پیش رو، دولت در اسرع وقت بسته‌های حمایتی اقتصادی را برای اقشار آسیب پذیر مدنظر قرار دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، رفع مشکلات معیشتی و تامین اقلام مورد لزوم بخصوص برای افرادی که دچار خسارت اقتصادی ناشی از تعطیلات می‌شوند، مورد تاکید است.

وی ادامه داد: دولت در اسرع وقت حتما برای مشاغل شناور که جنبه فصلی دارند و در این طرح (تعطیلات) آسیب می‌بیند به صورت روشن و شفاف بسته حمایتی در نظر بگیرد و این موضوع در ستاد مورد تاکید قرار گرفت.

زالی گفت: در آستانه طرح شهید سلیمانی (همیار سلامت) در شهر و استان تهران هستیم. براساس این طرح که با مشارکت تمام دستگاه‌های محله محور و با همکاری بسیج و معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد زمینه ردیابی به موقع بیماران با افزایش تعداد تست‌هایی که سرانه آن افزایش می‌یابد، انجام می‌گیرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: از مردم شریف ایران خصوصا در تهران که درگیر تراکم جمعیت است، درخواست می‌کنم برای قرنطینه سازی خانگی تلاش کنند. اگر فردی تست پی سی ار مثبت داشت یا در ساز و کار‌های ردیابی مشخص شد که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است، حتما قرنطینه را مد نظر قرار دهد و از حضور در جمع پرهیز کند.

وی ادامه داد: با توجه به جغرافیای آلودگی در تهران که مناطق کم برخوردار و نابرخوردار از نظر ابتلا و فوتی دارد، با مشکلات جدی روبرو هستیم. تاکید اعضای شورای فرماندهی بر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی در نقاط محروم استان تهران است به ویژه بحث حاشیه شهر‌ها که در صورت مداخلات اقتصادی بهداشتی شاهد کاهش مرگ و میر در این نقاط پر خطر خواهیم بود.

زالی گفت: ما با کمک بسیج و سپاه بسته‌های معیشتی لازم را طراحی می‌کنیم و با در اختیار قرار دادن این خدمات به افرادی که در منزل مجبور به قرنطینه خانگی هستند، کمک می‌کنیم تا افراد محروم کمتر دچار مشکل شوند.

وی افزود: ان شاءالله سپاه استان تهران با همکاری بسیج و خیران در تدارک و لجستیک این بسته‌های حمایتی مشارکت می‌کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: امکان ارائه برخی از خدمات به افراد پرخطر ماند افراد مسن و بیماری‌های زمینه‌ای خاص مورد توافق قرار گرفت که بتوانند از ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسج استفاده شود.

زالی افزود: قرار شد در استان تهران و شهر تهران برای ایجاد یک سامانه منظم و تشکیلاتی مدون با شکل گیری قرارگاه با محور منطقه جغرافیایی و شهرداری، شهرداران و فرماندهان سپاه در هر منطقه عملیات اجرایی بهینه سازی و نهادینه سازی طرح شهید سلیمانی را محقق کنند./صدا و سیما








نام:
ایمیل:
* نظر: