اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 17 November 2020
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت:‌ در کمتر از ۲۲ روز جوانان دانشمند کشور توانستند خط تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا را راه‌اندازی کنند و از امروز می‌توانیم روزانه ۲۰۰ هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت دهیم.
روزانه ۲۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا تولید می‌کنیمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ستاد اجرایی فرمام امام(ره) محمد مخبر روز سه شنبه در مراسم افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول و سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری و علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: دستیابی به دانش ساخت این کیت قدم بزرگی برای مهار کرونا در کشور است و ارزش دستیابی به آن کمتر از واکسن کرونا نیست زیرا از این طریق می توان به غربالگری و قطع زنجیره انتقال تسریع بسیار بالایی بخشید.

وی افزود: استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد وبرخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر کنونی که ۴۸ ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه‌ای میتوان در کمتر از ۲۰ دقیقه ابتلای فرد به کووید۱۹ را متوجه شد.

مخبر با اشاره به گران بودن کیت‌های کنونی مورد استفاده در سیستم درمانی و پزشکی تصریح کرد: قیمت کیت های‌ ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۴۰ درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی و نهایتا ۲۰۰هزار تومان است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اقدام جهادی نیروهای دانش بنیان ستاد در دستیابی به این کیت‌ها گفت: در کمتر از ۲۲ روز جوانان دانشمند ما توانستند خط تولید این کیت‌ها را راه‌اندازی کنند و از امروز می توانیم روزانه ۲۰۰ هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت بدهیم.

وی افزود: ستاد اجرایی با همه قدرت و به صورت شبانه‌روزی در تمام حوزه‌های مقابله با کرونا از قبیل تولید واکسن کوید ۱۹، تولید کیت تشخیص و داروهای مورد نیاز، ماسک و محلول ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان کرونا ازطریق توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و هرچیزی که مردم و جامعه سلامت در این مسیر نیاز داشته باشند، فعال است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

افتتاح خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا در محل نمایشگاه ستاد اجرایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: