اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
بازگشت اعتماد به نفس به مقام‌های ترکیه
با دستگیری عامل اصلی حمله به کلوپ رینا در استانبول، مقام‌های ترکیه بر این باورند که "عادل اوکسوز" نیز از کشور خارج نشده و جایی مخفی شده است. از این روحانی نیروی هوایی ارتش ترکیه به عنوان نفر دوم کودتای نافرجام 15 ژوییه یاد می‌شود.

عصرپرس: پس از آنکه برخلاف همه گزارش‌های امنیتی مقام‌های ترکیه، عامل حمله به کلوپ رینا در شب سال نو نه تنها به خارج کشور و سوریه فرار نکرده بلکه در همان استانبول مخفی شده بود، این بار وزیر دادگستری ترکیه مدعی است که "عادل اوکسوز" فرد دوم کودتای نافرجام 15 ژوییه نیز در داخل خاک ترکیه مخفی شده است.
  
به گزارش عصرپرس، بکر بوزداغ با حضور در میز سردبیری خبرگزاری آناتولی در آنکارا گفت: احتمال نمی‌دهم که عادل اوکسوز توانسته از کشور خارج شود، زیرا بلافاصله پس از کودتا عملیات نیروهای امنیتی آغاز و در تمام مناطق مرزی ترکیه و دیگر خروجی‌های کشور تدابیر لازم اتخاذ شد.
 
وزیر دادگستری ترکیه همچنین اظهار داشت: بعید می‌دانم عادل اوکسوز این شانس را داشته باشد که از مخفیگاه خود خارج شود. بالاخره پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه با کمک مردم او را پیدا کرده و به دستگاه قضایی تحویل خواهند داد.

او افزود: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عادل اوکسوز نقشی کلیدی در کودتای نافرجام داشته است. اطلاعات ما می‌گوید که او عامل مهمی بوده است. وی نمی‌تواند تا این زمان و به تنهایی مخفی شود، بلکه تصور می‌کنم از سوی کسانی پنهان شده است.

به گزارش عصرپرس، عادل اوکسوز که امام جماعت نیروی هوایی ترکیه در استانبول بود پس از شکست کودتا بلافاصله بازداشت و سپس آزاد شد. از همان لحظه هیچکس خبری از او ندارد. به گونه‌ای که جایزه 1.3 میلیون دلاری دولت نیز برای پیدا کردن او بی‌نتیجه مانده است. گفته می‌شود عادل اوکسوز پس از آزادی به پایگاه هوایی اینجرلیک رفته و از آنجا به آمریکا منتقل شده است./
 
نام:
ایمیل:
* نظر: