اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 15 November 2020
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با قید فوریت در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد تا پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.
لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان در دستورکار کمیسیون اجتماعی دولت است
به گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفتگوی هفته در جمع خبرنگاران از تهیه و ارسال پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی به دولت خبر داد و تصریح کرد: این لایحه با قید فوریت در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد. بنابراین پس از طی مراحل تصویب به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود.

وی افزود: هدف از لایحه رتبه‌بندی این است که معلمان بر اساس صلاحیت‌ها و تخصص‌های حرفه‌ای رتبه‌بندی شوند و دریافتی معلمان متناسب با رتبه‌هایی که دارند متفاوت باشد. البته تمام تلاش ما این است که معلمان از شرایط معیشتی مناسب‌تری برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ازآنجا که با خانواده‌ها مرتبط هستیم، خانواده‌ها شاهد این هستند که معلمان در این دوران کار ویژه‌ای انجام می‌دهند و انتقال آموزش به دانش آموزان در این شرایط کار بسیار دشواری است. تلاش می‌کنیم این شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم و در دریافتی‌هایشان نیز بهبودی حاصل کنیم.

حاجی میرزایی در خصوص موضوع رتبه‌بندی گفت: هرچند نظام رتبه‌بندی اجرا شده، اما در بحث دریافتی‌ها قبلاً از فصل ۱۰ استفاده ‌شده بود و سایر کارمندان دولت نیز از این فصل استفاده کردند. اسفندماه همه کارکنان دولت به‌صورت یکسان از آن استفاده کردند و عملاً اثر رتبه‌بندی خنثی شد. تلاش می‌کنیم در لایحه جدید موقعیت مناسب‌تری را برای معلمان فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شبکه شاد، اظهار داشت: با یک پدیده غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدیم باید سریعاً کاری انجام می‌دادیم. شاد یک مولود ۶ ‌ماهه است و با توجه به تلاش‌هایی که در ۶ ماه انجام ‌شده، این شبکه به بزرگ‌ترین بستر ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل‌ شده است. این حجم از کاربران نیازمند زیرساخت‌های قوی‌تری است. بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم؛ کاربران نیز می‌دانند مشکلات این شبکه روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنت او رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.

صفحات کتاب های درسی از سال تحصیلی آینده به بارکد مجهز می شوند

حاجی میرزایی تصریح کرد: وقتی وارد زیست‌بوم جدید شدیم ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شد. یکی از این ظرفیت‌ها بارکد است که روی هر یک از صفحات کتاب‌های درسی یک کد قرار می‌گیرد و با قرار گرفتن گوشی روی آن کد کاربران می‌توانند از ارزش‌افزوده بیشتری بهره‌مند شوند. فیلم‌های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت کنند. این موضوع به‌صورت آزمایشی و برچسب در برخی مناطق در حال انجام است. البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب‌ها را تا پایان سال به سیستم بارکد مجهز کند.

وی اضافه کرد: هرچند این موضوع از طریق برچسب انجام می‌شود، اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر کتب درسی گفت: تغییر کتاب‌های درسی کار پیچیده‌ای است و اگر دقت کافی در این خصوص صورت نگیرد ممکن است خطاهایی اتفاق بیفتد که آثار گسترده‌ای داشته باشد؛ چنانکه بعضاً شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: وقتی با این تغییرات مواجه شدیم آیین‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کردیم که اولا فرایند تغییر کتاب‌های درسی کاملاً نظام‌مند شد و دوم تغییراتی در دو سال اخیر صورت گرفته بود که به‌تدریج در جریان آنها قرار گرفتیم. بنابراین گروهی را معین کردیم که همه تغییرات دو سال اخیر را بررسی کنند تا اگر اشکالاتی در آن است اصلاح شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: