اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 15 November 2020
نمایندگان مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.
مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کرد
به گزارش عصرپرس، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه با 181 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس گزارش خانه ملت،محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه در توضیح این طرح، گفت: یکی از مهم ترین طرح ها و احتمالا قوانین مجلس یازدهم خواهد بود. این طرح طی ماه های گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه با هماهنگی سازمان برنامه و رئیس مجلس با صرف وقت بسیار تهیه شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به سخنرانی های مختلف مقام معظم رهبری درباره ضرورت اصلاح ساختار بودجه، افزود: رهبری در سال 1397 به طور مشخص از مجلس و دولت خواستند که اصلاح ساختار بودجه را در دستورکار قرار دهند، اصلاح ساختار بودجه با اصلاح چند ماده و تبصره امکان پذیر نیست و یکی از کارهای زیربنایی است که می تواند 70 درصد مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را حل کند.

وی ادامه داد: اگر از گام دوم انقلاب، سند چشم انداز 20 ساله و برنامه های کلان 5 ساله صحبت می کنیم، ظهور و بروز آن ها در بودجه است، جهت گیری های اصلی نظام نیز در بودجه خود را نشان می دهد، بنابراین اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی است.

زنگنه با بیان اینکه در طول 4 ماه گذشته موضوع اصلاح ساختار بودجه را با تعامل سازمان برنامه، شخص آقای نوبخت و حضور مداوم معاون وی در کمیته پیگیری کردیم، گفت: اصلاح در 12 بند ارائه شده، ما زمان کمی داشتیم هرچند مواد این طرح با هماهنگی دولت تدوین شده و آن ها وعده ایجاد زیرساخت های اجتماعی را داده اند اما با توجه به فرصت محدودی که تا زمان ارائه لایحه بودجه سال 1400 پیش رو داریم، لازم است این طرح باید در اولویت بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه یادآور شد: در این طرح به اصلاح منابع، شفافیت منابع، ارتباط مالی شرکت نفت و دولت، اصلاح زیرساخت فروش نفت خام و الزام دولت به ارسال فهرست های مالی و غیره پرداخته شده است.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح، گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه در دستور جلسه بعدی نشست صحن قرار می گیرد، این سیاست ها و احکام بودجه تنها برای سال 1400 نیست.

سلیمی: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص نهاده های دامی ابهام دارد

نمایندگان مجلس نسبت به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده های دامی واکنش نشان دادند.

علیرضا سلیمی و احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اولویت طرح اصلاح ساختار بودجه، به دستور کار قبلی صحن علنی که درباره گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص مشکلات تأمین ارز و توزیع نهاده های دامی بود، تذکراتی دادند.

براساس این گزارش علیرضا سلیمی گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 ایرادات جدی دارد، زیرا علی رغم اینکه در صفحه 6 و بند (هـ) آمده است عده ای پول دریافت کرده اند، اما نام اشخاص مشخص نیست، لذا خواهشمندم کمیسیون اصل 90 مسائل را به صورت شفاف بیان کند، چرا که بسیاری از موارد این گزارش ابهام دارد.  

در ادامه احد آزادیخواه نیز با استناد به ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس که کمیسیون های تخصصی مجلس را تعریف کرده، افزود: گزارش کمیسیون اصل 90 درباره نهاده های دامی، در واقع گزارش کمیسیون کشاورزی است که چندی پیش تقدیم هیات رئیسه شده بود، لذا با توجه به اینکه کمیسیون کشاورزی، کمیسیون تخصصی در این حوزه است، گزارش می بایست از این مسیر تدوین می شد.

برگزاری جلسات کمیسیون‌های مجلس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات کمیسیون‌ها با وزرا و معاونانشان، صرفا در کمیسیون‌های اصل ۹۰ و تلفیق و دو سالن ساختمان مشروطه برگزار می‌شود

در نشست امروز خانه ملت علی نیکزاد در پاسخ به تذکر نماینده بستان آباد در خصوص لزوم رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در مجلس، تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس روز گذشته به همین منظور جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد؛ جلسات کمیسیون‌ها با حضور وزرا و معاونان شان در چهار مکان مشخص و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی افزود: این موضوع به روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان نیز ابلاغ شده است.

انتخاب اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی نتایج آراء انتخاب اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را قرائت کرد.

براساس نتایج آراء ماخوذه مهدی سخایی دلویی با ۹۹ رأی و هاجر چنارانی با ۸۹ رأی به عنوان اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شدند.

انتخاب عضو ناظر در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی نتایج آراء انتخابات ناظر در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی را قرائت کرد.

براساس نتایج آراء ماخوذه حسین حق وردی با ۱۱۹ رأی به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی انتخاب شد.
 
عضو ناظر در شورای راهبری دادرسی الکترونیکی انتخاب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سید محمد موحد را به عنوان عضو ناظر در شورای راهبری دادرسی الکترونیکی انتخاب کردند.
آقای علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز نتایج آراء انتخابات عضو ناظر در شورای راهبری دادرسی الکترونیکی را قرائت کرد.
براساس نتایج آراء ماخوذه سید محمد موحد با ۱۰۷ رأی به عنوان عضو ناظر در شورای راهبری دادرسی الکترونیکی انتخاب شد.
 
تسلیت نایب رئیس مجلس درپی شهادت مرزبانان منطقه غرب کشور

علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: عوامل ضد انقلاب قصد نفوذ از مرز‌های کشور در منطقه غرب را داشتند که با هوشیاری مرزبانان غیور با سدی محکم روبرو شدند و در یک درگیری شجاعانه نیرو‌های ولایتمدار، خائنان و مزدوران را به عقب راندند و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این عملیات ۳ مرزبان عزیز و شجاع کشورمان به شهادت رسیدند که به همکاران، مرزبانان و خانواده هایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از نیرو‌های امنیتی و نظامی می‌خواهم عوامل مزدور استکبار را در هر کجا که هستند، تعقیب و آن‌ها را به جزای اعمالشان برسانند.
 
ملت ایران شهدای زیادی در مسیر جهاد و حق طلبی تقدیم کردند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری ۲۵ آبان به عنوان روز ایثار، مقاومت و شهادت، سالروز تشییع ۳۷۰ شهید به طور همزمان در استان اصفهان را گرامی داشت.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با یادآوری ۲۵ آبان ماه به عنوان روز ایثار، مقاومت و شهادت، گفت: ۲۵ آبان روزی است که ۳۷۰ شهید به طور همزمان در استان اصفهان تشییع شدند.

نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی، افزود: ملت بزرگ ایران به خصوص مردم پرافتخار اصفهان شهدای زیادی در مسیر جهاد و حق طلبی خودشان تقدیم کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یاد این روز را گرامی داشته و به مردم شهیدپرور اصفهان تبریک می‌گوییم.

شهدا سند افتخار و مقاومت هستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت تشییع همزمان ۳۷۰ شهید در استان اصفهان، گفت: شهدا سند افتخار و مقاومت هستند.

 علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با یادآوری روز ۲۵ آبان ماه و تشییع همزمان ۳۷۰ شهید در استان اصفهان، گفت: روز تشییع ۳۷۰ شهید در استان اصفهان را که این شهدا سند افتخار و مقاومت هستند، گرامی می‌داریم.

اعلام وصول سوال ملی نمایندگان از وزرای کشاورزی، اقتصاد و علوم

عضو هیأت رئیسه مجلس، سوال ملی نمایندگان از وزرای جهاد کشاورزی، اقتصادی و دارایی و علوم و تحقیقات را اعلام وصول کرد. سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد:

- سوال ملی سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت عدم حمایت لازم از بخش کشاورزی درباره آبیاری محصولات کشاورزی، قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی استراتژی و عدم توجه لازم به صادرات محصولات کشاورزی.

- سوال ملی احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و تعدادی از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت استنکاف وزارت امور اقتصاد و دارایی درباره خلع ید از مالک فاقد اهلیت شرکت هفت تپه خوزستان.

- سوال ملی احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت عدم ابطال واگذاری ایران ایر تور علیرغم تخلفات قانونی محرز از سازمان خصوصی سازی.

- سوال ملی رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد از وزیر علوم و تحقیقات درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه پیام نور.

- طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی.

- طرح الحاق تبصره ۲ به ماده ۷۲ آئین نامه داخلی مجلس درباره خودروی نمایندگان.

- گزارش عملکرد سالانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.

- گزارش عملکرد وزارت نفت.
 
اعضای کارگروه تعیین مصادق محتوای جرایم رایانه‌ای انتخاب شدند

علی نیکزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی نتایج آراء انتخاب اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای را قرائت کرد.

براساس نتایج آراء ماخوذه سید جواد حسینی کیا با ۱۰۸ رأی و مهدی باقری با ۹۳ رأی به عنوان اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای جرایم رایانه‌ای انتخاب شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: