اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت آبفای فارس گفت: پروژه تامین آب 63 روستای محروم استان فارس با 16 مجتمع آبرسانی آماده بهره‌برداری است.
تامین آب پایدار 63 روستای محروم استان فارس با 16 مجتمع آبرسانیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علی بوستانی با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های فعال امسال تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 16 مجتمع آبرسانی که مشتمل بر طرح آبرسانی به 63 روستای محروم استان فارس است با صرف اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز و برق‌رسانی به 11 حلقه چاه آب شرب، اجرای بیش از 11 کیلومتر خط انتقال برق، خرید و اجرای بیش از 151 کیلومتر لوله خط انتقال و شبکه داخلی آب، احداث مخازن ذخیره آب با ظرفیت مجموع یک هزار 900 متر مکعب است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر 31 هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

بوستانی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه بیرم ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در منطقه بیرم شهرستان لارستان در حوزه تامین آب شرب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روستای بخش بیرم شامل علی آباد اوکشی، بالاده، آبکنه، محمد قاسمی و مجتمع 9 روستایی کریشکی است، گفت: اجرای خط انتقال مجموعه آبکنه بالاده به‌طول 11 کیلومتر با هزینه‌ای معادل 18 میلیارد و 700 میلیون ریال (در سال 95 و 96)، برق‌رسانی به چاه آبرسانی روستای بالاده و ایستگاه پمپاژ روستای آبکنه به متراژ یک هزار و 500 متر (سال 96)، حفر چاه دستی روستای بالاده آبکنه با هزینه‌ای معادل یک میلیارد تومان (سال 96)، خرید و نصب کانکس و احداث فونداسیون کانکس با هزینه‌ای معادل 600 میلیون ریال (سال 96)، باز‌سازی شبکه (خرید و اجرای خط انتقال)، روستای بالاده (قرارداد سال 99 به متراژ دو هزارمتر، به مبلغ سه میلیارد تومان که پیمانکار آن مشخص شده و در دست اقدام است، از اقدامات انجام شده در این منطقه به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس ادامه داد: افزایش دبی ایستگاه پمپاژ روستای آبکنه، با هزینه‌ای معادل یک هزار و 800 میلیون ریال (پروژه در دست اقدام)، تعویض تابلو برق روستای کریشکی و آبکنه بیرم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، تعویض پمپ آب‌شیرین‌کن بالاده با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال، تعویض (بازسازی) خط انتقال ایستگاه پمپاژ آبکنه به متراژ 300 متر با استفاده از لوله‌های 90 میلی‌متر پلی اتیلن(سال 97) از دیگر اقدامات صورت گرفته در این منطقه است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت در حوزه آبرسانی روستایی منطقه بیرم نیز اظهار کرد: کف‌شکنی چاه مجموعه بالاده آبکنه، بازسازی خط انتقال آبکنه به متراژ چهار کیلومتر، تعویض شبکه (بازسازی شبکه) به متراژ 9 کیلومتر در روستای بالاده بیرم با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان (از قراردادهای مربوط به سال مالی 98) از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه در مسیر آبرسانی به روستاهای بخش بیرم اقدامات مشترکی با دهیاری‌های منطقه نیز داشته‌ایم، یادآور شد: تهیه و ارسال دو هزار و 600 متر لوله پلی‌اتیلن به دهیاری روستای بالاده (سال 98) و تهیه و ارسال 400 متر لوله پلی‌اتیلن به روستای آبکنه (سال 99) از دیگر اقدامات است.

بوستانی در ادامه با اشاره به آبرسانی به شهر بیرم افزود: در حال حاضر میزان آب استحصال شده از منابع آب موجود در شهر بیرم از اختلاط آب چهار حلقه چاه آبرفتی تامین می‌شود که میزان آب استحصالی از این چاه‌ها جمعا یک هزار و 555 متر مکعب در شبانه روز بوده و برای سه هزار مشترک این شهر است.

وی افزود: همچنین یک حلقه چاه نیز در حال کف‌شکنی است که با سه شیفته شدن کار کف‌شکنی این چاه امیدواریم در اسرع وقت در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و مشکل افت فشار و یا قطعی موردی آب شهر بیرم نیز مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس با تاکید بر این مطلب که کیفیت آب شرب مردم خط قرمز ماست، عنوان کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی طی چند سال اخیر، برداشت بی‌رویه آب توسط کشاورزان در منطقه، متاسفانه آب چاه‌ها و شبکه از نظر شیمیایی غیر قابل شرب بوده و صرفا جهت مصرف بهداشتی می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: به منظور تامین آب شرب شهر بیرم و روستاهای اطراف ۳ دستگاه آب شیرین‌کن با مجموع ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در شهر بیرم و همچنین روستاهای کریشکی و بالاده که در فاصله ۵ کیلومتری این شهر واقع شده‌اند در نظر گرفته شده که توانایی تامین آب شرب مردم را دارا است.

بوستانی ادامه داد: در حال حاضر هر سه دستگاه آب شیرین‌کن در حال فعالیت بوده که دو دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و یک دستگاه نیز متعلق به اداره آبفای شهر بیرم است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس با تاکید بر بهداشتی بودن آب شهر بیرم ادامه داد: انجام عملیات گند‌زدایی آب توسط دو سیستم کلرزن گازی انجام می‌شود که میزان کلر آزاد باقی‌مانده در حد استاندارد تنظیم می‌شود و همچنین به‌صورت ماهانه، آب چاه‌ها، مخازن و شبکه شهر توسط شبکه بهداشت و آزمایشگاه امور آبفای لارستان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

بوستانی با اشاره به طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات آبرسانی شرکت آبفای فارس در روستاهای این استان طی چند سال اخیر، اظهار داشت: به‌طور کلی از ابتدای سال 94 عملیات اجرایی تعداد 160 طرح و پروژه در قالب 110 مجتمع آبرسانی روستایی و 50 پروژه‌ آبرسانی به روستاهای واحد آغاز شده که تا پایان سال 97 عملیات اجرایی 50 پروژه از این 160 طرح و پروژه‌ شامل 33 مجتمع آبرسانی و 17 پروژه آبرسانی به روستاهای واحد به پایان رسید و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا در سال 98 تعداد 100 طرح و پروژه‌ آبرسانی روستایی در قالب 67 مجتمع آبرسانی و 33 پروژه‌ آبرسانی به روستاهای واحد در سراسر استان فعال بوده که از این تعداد 28 طرح و پروژه‌ آبرسانی شامل 20 مجتمع آبرسانی و 8 پروژه آبرسانی تک روستایی در اولویت اجرا قرار گرفت و به بهره‌برداری رسید.






نام:
ایمیل:
* نظر: