اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان خبر داد و میزان زمین تخصیص یافته برای اجرای این طرح را بیش از ۹ هکتار برشمرد.
اختصاص ۹ هکتار زمین برای اجرای طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان عملکرد آن بنیاد را در اجرای طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان، اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۵۷۰۱ خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان شناسایی و در سامانه ثبت شدند که از این تعداد تاکنون ۴۳۸۳ خانوار واجد شرایط، تکمیل پرونده کرده و ۴۰۰۲ خانوار نیز برای آغاز روند ساماندهی به شهرداری، معرفی شدند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، تاکنون ۲۷۷۷ سرپرست خانوار برای صدور سند به شهرداری معرفی شدند که برای ۴۶۷ خانوار سند صادر شده است. همچنین تعداد معرفی شده‌ها به شهرداری جهت صدور پروانه ۱۲۲۵ خانوار هستند که از این میزان برای ۴۶۸ خانوار پروانه صادر شده است.

منبتی افزود: ۱۹۱ خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که از  تعداد افراد معرفی شده، بانک ها با ۱۰۱ خانوار عقد قرارداد کرده‌اند.

وی از آغاز ساخت و ساز ۱۲۴ واحد خبر داد و گفت: اراضی تحویل داده شده به بنیاد مسکن برای اجرای طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان ۹.۹۶ هکتار است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان روند ساخت و ساز و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را بدین شرح اعلام کرد: تخریب و آواربرداری ۱۲۴ واحد، پی‌کنی۱۲۴واحد، آرماتور بندی۱۱۰واحد، فونداسیون۸۱ واحد، اجرای اسکلت ۴۱ واحد، اجرای سقف ۳۳واحد، اجرای نما۳ واحد انجام شده است.

منبتی همچنین میزان عملیات اجرایی اجرای این طرح را نیز بدین شرح توضیح داد: تسطیح و آماده‌سازی ۱۶۴۳۵۰ مترمربع، حمل مصالح۳۴۰۰۰مترمکعب، زیرسازی۱۰۷۱۰۰مترمکعب، اجرای جوی و جدول۸۶۴۵ مورد، ‌ خاکبرداری ۶۹۴۹۵ مترمکعب، خاکریزی۴۶۳۰۰ مترمکعب، حفر چاه ۷۲ حلقه، حمل نخاله۳۲۱۵۰ مترمکعب،   احداث کانال ۱۳۵۰، پیاده‌رو سازی۸۲۷۰ مترمربع، آسفالت ۱۳۵۰۰ مترمربع، انجام شده است.





نام:
ایمیل:
* نظر: