اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 12 November 2020
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا میزان کشفیات مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه نخست سال جاری را ۶۷۰ تن اعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از مواد مخدر کشف شده، هروئین و مرفین است که قرار بود به کشورهای اروپایی قاچاق شود.
کشف ۶۷۰ تن مواد مخدر از ابتدای امسالبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی در نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران و پلیس جمهوری آذربایجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار  شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری متقابل، اقدامات مطلوب و مناسبی را در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه شاهد باشیم.

وی با اشاره به حجم بالای کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان افزود: حجم ورود و قاچاق مواد مخدر از کشورهای افغانستان و پاکستان به سمت جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی قرار دارد به طوری که قسمت عمده مواد مخدر وارد شده از کشور افغانستان به ایران، به سمت کشورهای اروپایی ترانزیت می شود و کشور جمهوری آذربایجان نیز در این مسیر قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اوضاع داخلی کشور افغانستان در خصوص مقابله با کشت و تولید مواد مخدر افزود:متاسفانه در شرایط جدید شیوع ویروس کرونا، شاهد رشد کشف ماده مخدر شیشه (متامفتامین) و قاچاق از کشور افغانستان به ایران هستیم؛ به طوری که پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در هفت ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰ تن شیشه (متامفتامین) را از قاچاقچیان کشف کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های متقابل و دو جانبه به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس‌های تخصصی دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمادگی خود را برای ارتقاء تعاملات و تبادل اطلاعات در خصوص سرشبکه ها و عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، اعلام می‌دارد.

کریمی به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه همه جانبه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر از کشور ایران به سایر کشورها پرداخت و افزود: بخش عمده ای از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به سمت جمهوری اسلامی ایران توسط باندهای مسلح و به دلیل رها شدن و عدم کنترل کشور افغانستان بر بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور خود اتفاق می افتد و به جهت تلاش مضاعف مرزبانان و نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در مقابله با سوداگران مرگ، شهدای زیادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده ایم.  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های دوجانبه افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمادگی خود را برای تداوم برگزاری این گونه جلسات به ویژه در سطح کارشناسی اعلام می دارد که این پیشنهاد با استقبال طرف آذری مواجه شد.

در ادامه «اسلام هام باتوف» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از برگزاری نشست همکاری و تبریک انتصاب رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به سوابق تاریخی و روابط صمیمانه و اشتراکات موجود بین دو کشور اشاره کرد و افزود:  برگزاری این نشست به افزایش تبادل اطلاعات و همکاری های دوجانبه بین دو کشور در راستای مقابله با ترانزیت این بلای خانمان سوز کمک کرد و ارتباط تنگاتنگ و صمیمی پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، گواه این مورد است.

وی اظهارداشت: قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته فراملی و مهاجرت های غیرقانونی از مشکلات جهانی و بین المللی است و پنج سال فعالیت نهادهای جمهوری آذربایجان منجر به کشف بیش از ۱۳ تن انواع مواد مخدر شامل هروئین، تریاک و حشیش شده است.

این مقام مسئول جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش تبادل اطلاعات بین دو کشور افزود: در طول سال جاری میلادی در زمینه عناصر و سرشبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر در جمهوری آذربایجان همکاری های بسیار مناسبی و تنگاتنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از اقدامات همتای ایرانی خود در راستای مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر از فرصت فراهم شده تشکر و تداوم برگزاری این گونه نشست ها را خواستار شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: