اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 12 November 2020
بر اساس اعلام شورای اطلاع‌رسانی دولت؛
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بررسی‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت با کسب چهار رتبه در حوزه‌های خبری، اطلاع‌رسانی، تشریح عملکرد و پاسخگویی در جایگاه نخست دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفت.
وزارت فرهنگ در اطلاع‌رسانی و پاسخگویی، دستگاه‌ برتر اجرایی کشور شدبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، همایون امیرزاده روز پنج‌شنبه با تشریح جزئیات کسب جایگاه برتر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بررسی‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت، افزود: این وزارتخانه با کسب چهار رتبه در حوزه‌های خبری، اطلاع‌رسانی، تشریح عملکرد و پاسخگویی در جایگاه نخست دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این موفقیت حاصل تلاش و مجاهدت کارشناسان، مدیران، معاونین و روسای سازمان‌های تابعه دستگاه بزرگ فرهنگی کشور در سطوح ملی و استانی است.

وی ادامه داد: در بررسی انجام گرفته توسط شورای اطلاع‌رسانی دولت از میان دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانداری‌های سراسر کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست حائز رتبه در چهار محور تعیین شده در این بررسی شود.

مدیر دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن محورهای مورد ارزیابی خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با رسانه، پاسخگویی به شبهات و انتقادات، تشریح اقدامات و عملکردها از جمله محورهایی هستند که این وزارتخانه در آنها حائز رتبه شده است.

امیرزاده در ادامه یادآور شد: این موفقیت حاصل تلاش و مجاهدت کارشناسان، مدیران، معاونین و روسای  مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و سازمان‌های تابعه دستگاه بزرگ فرهنگی کشور در سطوح ملی و استانی است.

وی افزود: در بررسی انجام گرفته توسط شورای اطلاع‌رسانی دولت از میان دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانداری‌های سراسر کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست با کسب چهار رتبه برتر عنوان فعال‌ترین دستگاه اجرایی را از آن خود کند.

بر همین اساس دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست جمهوری و سخنگوی دولت در نامه‌ای خطاب به سید عباس صالحی ضمن اعلام برتری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراتب قدردانی خود را از وزیر، مدیران و مرکز روابط عمومی اطلاع‌رسانی این وزارتخانه اعلام کرده اند.

براساس این گزارش، همزمان با هفته دولت همه دستگاههای اجرایی اعم از وزارتخانه ها، نهادها ، استانداریها ، سازمان و ...  بر اساس 10 شاخصه مد نظر دولت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شده است.

برنامه ها واقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی دستگاهها براساس ملاکهای حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، گفتگو با رسانه ها ، برنامه های ارتباطات اجتماعیحفاظت محیط زیست ، افتتاح های اجتماعی ورزش و جوانان ، پاسخگویی به انتقادات و شبهات رسانه ای ، بسترسازی حضور رسانه ای کارشناسان غیر دولتی ، درمیان گذاشتن مشکلات با مردم ، دفاع از مواضع کلان دولت یا سایر دستگاههایی که مورد همجمه واقع شدند ، حمایت از دستاوردهای سایر دستگاهها ، تشریح دستاوردهای 7ساله و تشریح برنامه های آینده و امیدآفرینی ارزیابی و رتبه بندی شده اند.

همچنین در برخی موارد فوق ذکر وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ،آموزش و پرورش ، اقتصاد و دارایی ، کشور، نیرو، صمت ، بهداشت و نفت ، راه و شهر سازی همراه با سازمان برنامه و بودجه ، محیط زیست ، معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداریهای سیستان و بلوچستان، اصفهان، البرز و قم ، تهران و کرمانشاه، سمنان، کرمانشاه ،کرمان ،گلستان ،هرمزگان، چهارمحال بختیاری ، آذربایجان غربی ،فارس ،بوشهر، خوزستان، زنجان، سمنان، ،مرکزی و همدان نیز با کسب امتیاز دارای رتبه شده و به ترتیب در جدول قرار گرفتند./ ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: