اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 12 November 2020
درنشست ویدئوکنفرانسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو و معاون وزارت منابع آب سوریه مطرح شد؛
درنشست ویدئو کنفرانس معاون آب و آبفای وزارت نیرو و معاون وزارت منابع آب سوریه راهکارهای اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری‌های بین دو کشور در زمینه آب و آبفا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حل مشکلات شرکت‌های ایرانی فعال در پروژه‌های آب و فاضلاب سوریهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، در این نشست قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو به طور مشروح به معرفی توانمندی‌های بخش آب و آبفای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اجرای طرح‌های بزرگ تأمین، انتقال و تصفیه آب و فاضلاب، ساخت تجهیزات پمپاژ، آب شیرین کن‌ها، انتقال آب از دریا و بازیافت آب پرداخت.

در ادامه "الاحرس" معاون وزارت منابع آب سوریه علاقه‌مندی این کشور را به بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران در صنعت آب و فاضلاب ابراز کرد.
 
بر اساس  تفاهم نامه امضا شده بین کشور ایران سوریه، حل و فصل مشکلات شرکت‌های ایرانی فعال در پروژه‌های آب و فاضلاب سوریه در سریعترین زمان ممکن اولین بند این تفاهم نامه است. 

طرف سوری با اعلام این مطلب که "حسین عرنوس" نخست‌وزیر سوریه که قبلاً وزیر منابع آب این کشور نیز بوده، شخصاً پیگیر این موضوع است، اظهار داشت: با دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود به طور مکتوب، طرف سوری اقدامات جدی برای حل و فصل موانع پدید آمده را بعمل خواهد آورد. 

همکاری در زمینه‌های طراحی و اجرای سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، احداث خطوط انتقال آب در کشور سوریه با استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی و دولتی، طراحی و ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و شبکه‌های انتقال و توزیع آب و آب شیرین‌کن‌ها در کشور سوریه، اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی با همکاری موسسه تحقیقات آب، تبادل تجربیات در زمینه  مدیریت  منابع آب حوضه های آبریز از مفاد مهم این تفاهم نامه بودکه طرف سوری علاقه مندی خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر آن اعلام کرد.
 
براساس این تفاهم‌نامه طرفین با تشکیل کمیته مشترک راهبری به ریاست معاونین ذی‌ربط وزرای دو کشور هر سه ماه یک بار با تشکیل جلسات، پیشبرد مفاد این تفاهم‌نامه را پیگیری و ارزیابی خواهند کرد. 

در این ارتباط مقرر شد طرف سوری ظرف 15 روزآینده اولویت‌ها و نیازهای خود را اعلام نماید.

این گزارش می‌افزاید، صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور سوریه و ارتقاء فعالیت شرکتهای مرتبط، یکی از اهداف این تفاهم نامه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: