اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
وزیر امور خارجه کشورمان که در راس یک هیئت سیاسی ، اقتصادی و نظامی در اسلام آباد بسر می‌برد با ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
دیدار و گفت و گوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان
به گزارش عصرپرس از مرکز رسانه ای وزارت امورخارجه، «محمدجواد ظریف» صبح امروز چهارشنبه پیش از دیدار رسمی با ژنرال «قمر جاوید باجوا»، همراه وی در محل یادگار شهدا در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، از گارد احترام حاضر در محل سان دید و با تقدیم تاج گل، به مقام شهدای ارتش این کشور ادای احترام کرد.

بعد از این مراسم دو مقام عالی دولت و ارتش ایران و پاکستان وارد مذاکرات با محورهای مهمی از جمله مبارزه با تروریسم،‌ تقویت همکاری‌های مرزی، دفاعی و گسترش مناسبات نظامی میان دو کشور همسایه شدند.

ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌کشور اشاره و از اقدامات بعمل آمده در مرز جهت  تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاههای جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌وبلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد در  مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاهها از جمله پیشین  - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو‌ کشور افتتاح شود. 

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو‌ کشور، بر ضرورت گسترش همکاریها در همه ابعاد تصریح و از  مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و‌ گذرگاههای مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و ‌‌نیز پیشین - مند حمایت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: