اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
معصومه ابتکار از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد خبر داد و افزود: درصد بالایی از مشاغل خانگی بر عهده بانوان است و این دستورالعمل که به استانداردسازی مشاغل خانگی کمک می کند، می تواند به موفقیت بیشتر زنان کارآفرین بینجامد.
دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی نهایی شد
به گزارش عصرپرس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از ایجاد ۷۲۳ شغل در شهرها و ۸۳۳ شغل در روستاها توسط ۲۰ برگزیده  ششمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی خبر داد و گفت: طی شش دوره برگزاری این انتخابات ۱۲۰ بانوی توانمند شهری و روستایی شناسایی، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته اند.

معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده "انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر" که به صورت ویدئوکنفرانس با ۱۳ استان کشور و در دفاتر امور بانوان استانداری ها با حضور کارآفرین برگزیده هر استان برگزار شد، ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت را تبریک گفته و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای الگوگیری از آن شخصیت بزرگ و همسرش حضرت خدیجه (س) است که سرآمد کارآفرینان و مدیران اقتصادی آن دوران است.

وی با اشاره به شرایط سخت ناشی از تحریم های ظالمانه در کنار شیوع کرونا، گفت: مشکلات زیادی برای فعالیت های اقتصادی و تولیدی و کسب و کارها وجود دارد، اما حضور زنان کارآفرین نشان دهنده امید به آینده ایران است.

ابتکار، با بیان اینکه کار و تلاش در نهاد مردمان ما در شهر و روستا نهادینه شده است، گفت: جنگ روانی و تحریم های اقتصادی برای ناامید کردن مردم ایران است، اما ملت و به خصوص زنان و دختران پرتلاش و با لیاقت ایرانی دست از تلاش برنمی دارند.

وی اجرای طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» را در جهت سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست که گام موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و تصریح کرد: به دنبال شناسایی و معرفی زنان کارآفرین هستیم و دوره هفتم این انتخابات از ۱۵ آبان ماه جاری کلید خواهد خورد و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ورود به سامانه زنان کارآفرین برتر به بهترین های رای دهند.

معاون رئیس جمهور، کارآفرینی را موجب ارتقای سطح معیشت خانوارها دانست و اضافه کرد: تسهیلات حمایتی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون به کارآفرینان پرداخت می شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه پیگیر بیمه بانوان در حوزه صنایع دستی به ویژه فرش و گلیم هستیم، از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد خبر داد و افزود: درصد بالایی از مشاغل خانگی بر عهده بانوان است و این دستورالعمل که به استانداردسازی مشاغل خانگی کمک می کند، می تواند به موفقیت بیشتر زنان کارآفرین بینجامد.

وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی بازارهای مجازی و فروش آنلاین محصولات تولیدی زنان، یادآور شد: به ویژه در شرایط کرونا، نیازمند بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین هستیم. همچنین فضای مجازی بستر خوبی برای معرفی فعالیت های تولیدی است.

در این مراسم آنلاین مدیران امور بانوان ۱۳ استانداری و ۲۰ کارآفرین برتر این استان ها به بیان نظرات خود و طرح مسایل با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پرداختند. اسامی این کارآفرینان که در حوزه های محصولات چرمی، فرش و گلیم، نوغانداری، خدمات  اجتماعی، معماری، آی تی، گیاهان دارویی، باغداری و کشاورزی و دامداری به شرح زیر است:

به گزارش روابط عمومی معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری، کارآفرینان شهری برگزیده این دوره از مسابقات، رقیه زمانی از اصفهان، راضیه غلامی از بوشهر، فرنگیس حسینی فرد از فارس، مریم السادات سیادت جهرمی از فارس، مینا نجف نیا از ایلام، مهشید فتاحی از اردبیل، الهه عزیزی از تهران، آزاده آهنگریان از اصفهان، آتوسا کریمی از کردستان و فاطمه علم زاده بردزرد از خوزستان بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر: