اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
فرمانده سپاه تهران
فرمانده سپاه تهران بزرگ در آئین افتتاحیه مجتمع مهارت آموزی و کارآفرینی بانوان بهاران گفت: سپاه همواره دغدغه کمک به احاد مردم را داشته و این مرکز نمادی از همکاری شهرداری و سپاه برای کمک به یک قشر از جامعه است که نیاز به بازگشت به جامعه را دارند.
مجتمع کارآفرینی بانوان بهاران نمادی از همکاری سپاه و شهرداری
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در همکاری مشترک با معاونت اجتماعی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام به راه‌اندازی نخستین مرکز بهاران ویژه زنان معتاد بهبودیافته با هدف درمان، صیانت و اشتغال آنان کردند.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در این مراسم با اشاره به اینکه زنان کانون محبت و اخلاق در خانواده هستند گفت: این مرکز برای کمک به بانوانی است که گرفتار اعتیاد شده اند تا از این بلا و آفت اعتیاد رهایی یافته و سلامت و توانمند به کانون خانواده بازگردند.

سردار یزدی هدف از راه اندازی این مرکز را حرفه آموزی، اشتغال و در نهایت بازگشت به خانواده زنان معتاد بیان کرد و افزود: این مرکز در شهر تهران برای بانوان گرفتار اعتیاد، امکانات سخت افزاری برای سکونت، سرپناه و حرفه آموزی معتادانی که ترک کرده اند و افراد بی سرپناه، مکان هایی مناسب و مطلوب هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با تشریح اینکه ارتباط سپاه پاسداران با شهرداری به عنوان یکی از نهادهای متولی برای پرداختن به آسیب ‌های اجتماعی در این خصوص بسیار خوب بوده است گفت: تمام تلاش این دو مجموعه در راستای کمک به مردم بخصوص زنان درگیر اعتیاد است و باید این ارتباط سازنده تقویت شود.

سردار یزدی به دغدغه های رهبری در موضوع فرهنگی اشاره کرد و گفت: دنیای امروز در صدد نفوذ به کشور عزیزمان ایران و در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی است و باید در این مسیر از تمامی ظرفیت های دستگاه ها و نهادهای مختلف، برای کمک به رشد کشور کمک گرفت.

شهرداری تهران مسئول کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این آیین با اشاره به همکاری مشترک شهرداری با سپاه پاسداران در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هر چند شهرداری متولی کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست اما برحسب مسئولیت اجتماعی که دارد به شناسایی افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر و ارجاع آنان به مراکز نگهداری داوطلبانه که همان گرمخانه‌ها است اقدام می‌کند.

«جوادی یگانه» با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند، چگونگی بازگشت به خانواده و اجتماع است، افزود: بسیاری از این افراد به دلیل نداشتن حرفه یا طرد از سوی خانواده، دچار مشکل هستند و به حمایت‌های اجتماعی نیاز دارند که مراکز بهاران به همین منظور راه‌اندازی شده است.

وی، تقویت و بازیابی احساس تعلق اجتماعی توان‌جویان و مددجویان را یکی دیگر از اهداف مراکز بهاران دانست و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه آسیب اعتیاد و کارتن خوابی، نیازمند اصلاح رفتار برای پیشگیری از لغزش و بازگشت مجدد توان‌جویان به چرخه آسیب است.

«جوادی یگانه» بیان کرد: حرفه آموزی و تقویت بنیه حرفه‌ای و شغلی، ایجاد زمینه‌ها و حلقه‌های ارتباطی میان توان‌جو و اجتماع (خانواده و جامعه) و ایجاد محلی عاری از مواد و بدون وسوسه از جمله اهداف تعیین شده در ایجاد مراکز بهاران در شهر تهران است که امروز به صورت خاص مرکز «طراوت زندگی» این خدمات را برای بانوان ارائه می‌دهد.

معاون شهردار تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات به صورت محله‌محوری اظهارداشت: برای حل مشکلات شهر باید از ظرفیت همان محله بهره گرفت و به همین منظور امکانات را در یک منطقه و محله خاص قرار نداده‌ایم و از ظرفیت هر محله و منطقه برای خود آن محله و منطقه استفاده می‌کنیم.

«جوادی یگانه» همچنین از افتتاح مرکزی مشابه برای بانوان درگیر با پدیده اعتیاد در غرب تهران طی ماه آتی خبر داد.

گرمخانه‌ها مکانی امن برای بی‌سرپناهان شهر

امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات شهرداری تهران در مدیریت و برنامه‌ریزی گرمخانه‌های پایتخت اظهارداشت: امروزه با وجود این مراکز کسی در این شهر بی‌سرپناه نمی‌ماند.

وی گفت: شهر تهران برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گام‌های مناسبی برداشته است و امنیت و آرامش آن را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان شهری هستیم.

«ابوترابی‌فرد» با اشاره به کمک سازمان‌ها و نهادهای دیگر به مرکز بهاران ویژه بانوان افزود: در سایه همکاری و همیاری نهادهای ذیصلاح برای سامان‌دهی و بقای افراد دردکشیده، اگر بتوانند آنان را با نظارت، کنترل و برنامه‌ریزی دقیق به مراکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی هدایت کنند، امید به زندگیشان مضاعف شده و می‌توانند به آغوش جامعه و خانواده‌هایشان بازگردند.

امام جمعه موقت تهران، وحدت ملی و رهبری مقتدر را از سرمایه‌های کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در پرتو این سرمایه‌ها امید است گام‌های بلند و بهتری برداریم.

براساس این گزارش، مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی بهاران با عنوان «طراوت زندگی» واقع در منطقه ۱۳ شهرداری تهران نخستین مرکز صیانت از بانوان آسیب دیده از اعتیاد شهر تهران است.

در این مرکز خدمات مهارت‌آموزی و بازپروری به زنان معتاد متجاهر شامل آموزش‌های حرفه آموزی و مهارتی، روانشناختی و بازخوانی روحی و روانی و تلاش برای آماده سازی این افراد برای بازگشت به جامعه پیگیری می‌شود.

از سال گذشته تاکنون سه مرکز شامل دو گرمخانه و یک‌ مرکز بهاران ویژه زنان توسط شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده که افزایش ظرفیت ۱۵۰ درصدی را در این زمینه به دنبال داشته است.

آئین افتتاحیه این مرکز با حضور محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و تنی چند از مدیران شهرداری تهران برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: