اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 31 October 2020
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
سردار جلالی با تاکید براینکه سند جامع پدافند شهری، الگوی نوین و مدرن از توسعه امینت افزاست، گفت: این طرح می تواند برنامه های شهری ما را، همراه با قابلیت های پدافندی ارتقاء دهد که امیدواریم بتوانیم در یک بازده سه ساله به نتیجه خوبی دست یابیم.

سند جامع پدافند شهری، الگوی نوین و مدرن از توسعه امینت افزاستبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه نهمین رزمایش سراسری تست و آمادگی مولدهای اضطراری مراکز حساس و حیاتی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر استراتژی دشمن به سمت جنگ زیر ساخت ها  تغییر یافته ، گفت:  با توجه به اینکه  در گذشته شاهد حوادثی مانند بندر شهید رجایی در حوزه حمل نقل بودیم، نیاز به ارتقاء آمادگی در همه حوزه ها به صورت هماهنگ بود که دستورالعمل آن در کمیته فنی پدافند عامل به تصویب رسید.

ارزیابی 150 مرکز و دستگاه اجرایی تا 10 آذر ماه

وی افزود: شاخص ها، چرخه، الزامات و روش های ایجاد آمادگی در همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و به طرح عملیات پیشگیرانه پدافند غیر عامل تبدیل شد تا قبل از حوادث پیش بینی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: از ابتدای پاییر در حوزه سایبری طرح ها و آموزش های لازم صورت گرفته و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که از 10 مهر تا 10 آذر ماه ارزیابی 150 مرکز انجام و ارتقاء می یابد.

سردار جلالی در ادامه مهم ترین اقدامات و دستاوردهای بحران کرونا را آمادگی مراکز حیاتی و ادامه خدمات زیر ساختی در حوزه برق، آب، ارتباطات و نفت دانست و گفت: خوشبختانه در این خصوص شاهد اجرای اقدامات در تمام حوزه ها با حفظ ایمنی، امنیت و بهداشت دستگاه های اجرایی بوده ایم.

ابلاغ سند جامع پدافندشهری به 52 شهر بالای 200 هزار نفر جمعیت

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی براینکه سند جامع پدافند شهری به کجا رسید و در خصوص مدیریت مقابله با تهدیدات ناشی از حوادث احتمالی کشور چه برنامه ای دارید؟ گفت: با توجه به اینکه در حوزه شهرها با پیچیدگی فنی و مدیریتی مواجه هستیم حداقل 80 زیر ساخت و سیستم در جغرافیایی واحد در حال فعالیت هستند که وابستگی متقابل به هم دارند و با توجه به ابتدای ورود همه فن آوری های نو به زیر ساخت های شهری اولویت ما این موضوع است.

وی ادامه داد: هر نوع حذف کار کرد زیر ساخت شهری مستقیما بر کیفیت زندگی مردم اثر می گذارد بنابراین به کمک تیمی از متخصصین سند راهبردی پدافند شهری طراحی و در کمیته دائمی پدافند غیر عامل به تصویب رسیده است .

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ، تصریح کرد: این سند به تمام شهرداران با اولویت 52 شهر بالای 200 هزار نفر ابلاغ شده و فردا نیز همایشی در این خصوص در وزارت کشور برگزار میشود تا نقاط ضعف و قوت این سند بررسی شود.

سند جامع شهری، الگوی نوین و مدرن از توسعه امینت افزاست

سردار جلالی با تاکید براینکه سند جامع شهری الگوی نوین و مدرن از توسعه امینت افزاست، گفت: این طرح می تواند برنامه های شهری ما را همراه با قابلیت های پدافندی ارتقاء دهد که امیدواریم بتوانیم در یک بازده سه ساله به نتیجه خوبی دست یابیم.

به گزارش عصرپرس، در حاشیه این رزمایش، سند همکاری اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت توانیر امضا شد.

این سند همکاری در راستای اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری ابلاغی رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و براساس پیشنهاد شرکت توانیر با عنوان «طرح جهادی مانور آمادگی مولدهای خودتامین» جهت ایجاد آمادگی در شرایط بحران با هدف مصون‌سازی تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری از سوی سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر به امضا رسید.

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: