اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 31 October 2020
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اجرای محدودیت‌های جدید در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۴۶ شهرستانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد. در این جلسه رهنمودهای مقام معظم رهبری مرور و گزارش‌های مختلفی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا ارائه شد. همچنین درباره تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مباحثی انجام شد.

وی گفت: روند بیماری کرونا در کشور صعودی است و امروز نیز تاکید شد که حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها جدی گرفته شود. امیدواریم بسیج همگانی با تکیه بر مردم و پشتیبانی دولت شکل بگیرد تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

رییسی ادامه داد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد. همچنین با توجه به این‌که الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه یکدیگر است، مقرر شد مصوباتی که برای استان تهران تصویب می‌شود، همان مصوبات در استان البرز نیز اجرایی شود.

مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند.

اعمال محدودیت های سخت گیرانه برای استانهای درگیر کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود. در مراکز استان‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

رییسی افزود: همچنین مقررات و محدودیت‌های سخت گیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید نیز در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اسامی این ۴۶ شهرستان نیز بیان کرد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.






خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: