اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 29 October 2020
با حضور رئیس جمهور
سه پروژه صنعت آب و برق در استان‌های تهران و هرمزگان با اعتبار سه هزار و 340 میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور و در قالب بیست و ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.
3 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 3340 میلیارد تومان افتتاح شد
به‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان تهران شامل "تصفیه‌خانه ششم آب تهران" با سرمایه گذاری 485 میلیارد تومان، " طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران" (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند، سامانه آبرسانی شمال شرق) با اعتباری بالغ بر 490 میلیارد تومان و پروژه سوم در استان هرمزگان شامل "واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم" با سرمایه گذاری دو هزار و 365 میلیارد تومان است.

پروژه "تصفیه‌خانه ششم آب تهران" با ظرفیت هفت هزار و 500 لیتر درثانیه حد فاصل سد تنظيمي امیرکبیر و تصفيه‌خانه ششم واقع در ضلع شمالي شهرك راه‌آهن تهران به منظور ايجاد سيستم انتقال جديد آب از منابع غربي تهران و امكان افزايش ظرفيت تصفيه آب آشاميدني شهر تهران در چهار بخش اصلي "تونل انتقال به طول مجموع 29.5 كيلومتر"، "آبگير ابتدایي تونل"، "تصفيه‌خانه ششم تهران با ظرفيت 15 مترمكعب در ثانيه (دو فاز 7.5 مترمکعب در ثانیه)"، "کانال سرریز تصفیه‌خانه ششم آب تهران" آماده بهره‌برداری است.

این پروژه با هدف جایگزینی سيستم‌هاي موجود انتقال و تصفيه آب شهر تهران، فراهم نمودن امكان بررسي، بازسازي و اصلاح سيستم‌هاي موجود انتقال و تصفيه آب در تهران، آبرساني به مناطق شهري با ارتفاع بالاتر از رقوم تحت پوشش تصفيه‌خانه‌هاي موجود به روش ثقلي و در نتيجه كاهش هزينه‌هاي پمپاژ و بهره‌برداري و نگهداري سيستم‌هاي موجود توزيع آب و آبرساني به مناطق گسترش يافته در محدوده شمال و شمالغرب تهران بزرگ افتتاح می‌شود.

افزايش ظرفيت تصفيه آب در شهر تهران، افزايش ظرفيت انتقال آب از منابع غربي تهران (سدهاي اميركبير و طالقان)، افزايش كيفيت آب شرب مصرفي شهروندان و افزايش ايمني و پدافند غيرعامل تامين آب تهران از دیگر اهداف این پروژه است.

این پروژه در سه بخش (سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد و سامانه آبرسانی شمال شرق) درمجموع حدود 40 کیلومتر خط انتقال آب در اقطار یک هزار و 200 تا دو هزار میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس فولادی افتتاح شد.

پروژه "واحد 2 بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم" در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه با 2 واحد گازی 175 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی جمعا به میزان 510  مگاوات (در شرایط ایزو) به مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا به‌عنوان سرمایه گذار به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با هدف تشویق سرمایه گذاری از طریق بخش غیر دولتی، کاهش حجم تصدی‌گری دولت، تأمين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور، افزايش ظرفيت توليدي برق و ايجاد زمينه‌هاي اشتغال در منطقه به‌عنوان زیربنای تولید، استفاده بهينه از انرژي سوخت مصرفي با توجه به راندمان بالاي واحدها و استفاده از حداكثر توان مهندسي و ساخت و اجرای  داخل كشور و ارتقای دانش فني در ساخت نيروگاه‌هاي سیکل ترکیبی افتتاح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: