اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 28 October 2020
نوبخت:
رییس سازمان برنامه و بودجه درباره مطالبات بازنشستگان در سال ۹۸ نیز افزود: هر سال پاداش بازنشستگی سال قبل را به طور کامل پرداخت می‌کنیم، بر این اساس مطالبه فرهنگیان پنج هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود که پرداخت شد.
ایرادات همسان‌سازی بازنشستگان در حقوق آبان‌ماه اصلاح می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح ساختار بودجه سنواتی کشور، افزود: اخبار خوشی از مجلس شورای اسلامی و عزم نمایندگان در اجرای برنامه اصلاح ساختار بودجه، وجود دارد. 

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه دو سال است که در چند جلد به طور کامل برنامه اصلاح ساختار را تهیه کرده است؛ قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شود، اما به دلیل اینکه در این شورا اتفاق نظر درباره برنامه پیشنهادی وجود نداشت تصویب نشد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ما از تصویب اصلاح ساختار بودجه در مجلس استقبال می‌کنیم و مجلس نیز نظر دارد که بخشی از این برنامه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شود.

وی خاطر نشان کرد: حتی بیش از آنچه که مجلس شورای اسلامی بر اصلاح ساختار در لایحه بودجه سال آینده توجه دارد، ما انجام می‌دهیم. 

نوبخت در توضیح اصلاح ساختار بودجه گفت: اولین ویژگی اصلاح ساختار در ارتباط با موضوع منابع است، عمده منابعی که در اصلاح ساختار بودجه استفاده می شود مربوط به مالیات است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در حال حاضر نیز اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس و دولت است و مجلس می‌تواند در فرآیند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را تصویب کند. 

وی افزود: موضوع دیگر مربوط به هزینه‌هاست، بخشی از هزینه‌هایی که الان انجام می‌شود به دلیل تعدد و کارهای موازی دستگاه‌ها است اگر مجلس بتواند برای دستگاه‌هایی که کار واحد دارند این قانون را اجرایی کرده و مشکلات را رفع کند، دولت حمایت می‌کند.

ایرادات همسان‌سازی بازنشستگان در حقوق آبان‌ماه اصلاح می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره مطالبات بازنشستگان در سال ۹۸ نیز افزود: هر سال پاداش بازنشستگی سال قبل را به طور کامل پرداخت می‌کنیم، بر این اساس مطالبه فرهنگیان پنج هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود که پرداخت شد.  

نوبخت افزود: مطالبه پاداش بازنشستگان سایر دستگاه‌ها به مبلغ سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز یک هفته است که در حساب خزانه محفوظ بوده و انتظار داریم دستگاه‌هایی که تاکنون اقدام نکردند، اقدام به این کار کنند.  

وی ادامه داد: در طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که از اول مهرماه اجرایی شد، دو هزار و ۴۰۰ حکم اصلاح شد و در برخی موارد مشکلاتی بود که رسیدگی می‌کنیم و در حقوق آبان‌ماه اصلاح می‌شود.

با اعلام آمادگی وزارت بهداشت، کارانه کادر درمان پرداخت خواهد شد

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت فوق‌العاده ویژه کادر درمان گفت: بعد از ماه‌ها تاخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شامل تمام مطالبات کادر درمان که در وزارت بهداشت مطالبات داشته‌اند، تسویه شود.  

نوبخت افزود: امیدوارم امروز و فردا وزارت بهداشت این پول را به حساب افراد واریز کند.  

لیست هزینه‌کردهای درآمد حاصل از فروش ‌فرآورده‌های نفتی اعلام می‌شود
نوبخت درباره منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی سال گذشته، گفت: بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل که قرار بود تا اسفندماه ۹۸ به حساب خزانه واریز شد، به دلیل تحریم و مشکلات دیگر در سال ۹۹ وصول شد.  

وی افزود: به دلیل اینکه نمی‌توانیم درآمد سال ۹۹ را برای سال ۹۸ هزینه کنیم، بنابراین مقرر شد برای طرح‌هایی استفاده شود که تا پایان سال به اتمام برسد. موجودی نقدینگی این درآمد که حدود چهار هزار میلیارد تومان بود که تاکنون سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گرمسیری، آب‌های مرزی، خطوط ریلی و جاده‌ها و عمده طرح‌های اساسی تخصیص داده شد.  

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: لیست تخصیصی‌ها منتشر می‌شود و تلقی‌های دیگر به جهت ناکافی بودن اطلاعات، دقیق نیست.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
با سلام تابه امروز هنوز احكام اصلاحي صادر نشده است به آخر ماه نزديك شديم لطفا دستور صدرو احكام را صادر نماييد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
لطفا قدر دان زحمات فرهنگیان جانباز باشید ماقدر دان زحمات شما هستیم
محمد فرهاد ملاشاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
1
باسلام.بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستم .۳۵ سال خدمت کردم حداقل ۹ سال سابقه مدیریت دارم.ودو گروه تشویقی ؛بامدر ک فوق لیسانس.قرارشد مجددا احکام در آبان ۹۹ اصلاح شود.نکنه باز هم سرکارهستیم.گرچه ۴۰ سال است که با ریا ضت زندگی می کنیم.اصلاحیه احکام در آبان ماه چه شد؟!!تا حالا که خبری نیست!!!!
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
با سلام اشکالات همسان سازی کی اجرا میشود یارانه بنده بخاطر پست مدیریت دولت قطع کرده یا ۲۵ماه در مناطق جنگی جبهه حق علیه بودم وبعلاوه ۳ماه اضافه از ۳۰سال خدمت کردم استدعا دارم در حکم بازنشستگی اینجانب اجرا کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: