اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 27 October 2020
توسط آبفای غرب استان تهران در حال انجام است؛
مدیرعامل آبفای غرب استان تهران گفت: 81 روستا از منطقه صفادشت و ملارد تا مرز رباط‌کریم با بیش از 100 هزار نفر از شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران خدمات آبرسانی دریافت می‌کنند.
خدمت‌رسانی به روستاها از صفادشت و ملارد تا مرز رباط‌کریمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مهدی اکبریان با اشاره به اینکه برخی مناطق روستایی با فقر منابع زیرزمینی آب مواجه هستند و در مناطقی خشک واقع شده‌اند، افزود: آبفای غرب استان تهران از خدمات‌دهی به این مناطق غافل نبوده و با تلاش شبانه‌روزی آب شرب مورد نیاز روستاییان را تامین کرده است.

او در ادامه افزود: منابع آبی شهری جوابگوی نیاز روستاهای همجوار شهرهاست، اما برای روستاهایی که در مناطق دوردست هستند برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی تدوین کرده‌ایم؛ به‌طوری که نیروهای آبفا با پنج دستگاه تانکر آب شرب را به دورترین نقاط در مواردی که لازم بوده است انتقال داده‌اند تا مردم با مشکل کمبود مواجه نشوند.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران خاطرنشان کرد: از آغاز تحویل‌گیری مناطق روستایی، تعداد هفت حلقه چاه آب شرب حفر، تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شده است و با انجام مهندسی مجدد افزون بر 23 حلقه چاه با ظرفیت 83 لیتر بر ثانیه احیا و بازسازی شده است.

او افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب مردم روستاهای غرب استان تهران می‌توان از نصب و تعمیر تابلوهای برق تاسیسات، شست‌وشو و گندزدایی مخازن ذخیره آب شرب، نصب و بهسازی تجهیزات و سامانه‌های کلرزنی، گندزدایی وآب شیرین‌کن و اصلاح ایستگاه پمپاژ نام برد.

به گفته اکبریان از زمان تحویل‌گیری روستاها تاکنون حدود 2000 متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی اجرا شده و 1500 متر خطوط انتقال و آبرسانی به روستاهای غرب استان تهران در حال اجراست.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران افزود: در میان روستاهای زیر پوشش، منطقه اخترآباد با 22 روستا اولویت بیشتری برای ارتقای سطح کیفی دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه دو حلقه چاه آب حفاری و یک دستگاه تصفیه آب احداث شده، همچنین این منطقه دارای یک مخزن ذخیره 200 مترمکعبی است و در کنار تجهیزات موجود در زمان افت فشار شبکه به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود. 

او با اشاره به این که انشعاب‌های غیرمجاز یکی از مشکلات همیشگی این محدوده بوده و با ساخت ویلاها این مشکل بیش از پیش شده افزود: از زمان تحویل‌گیری روستاها تاکنون 215 رشته انشعاب غیرمجاز در روستاها شناسایی و جمع‌آوری شده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: