اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 26 October 2020
قالیباف در نطق پیش از دستور:
قالیباف گفت: مجلس در گام‌های پایانی اجرایی سازی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در شرایط دشوار معیشتی مردم احساس کنند که در وسط مشکلات تنها هستند و کسی در اندیشۀ کوچک شدن سفرۀ آنها نیست.
مجلس در گام پایانی طراحی بسته حمایت معیشتی است
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 آبان) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: سالروز امامت حضرت ولیعصر صاحب الزمان  (عج) را به تمامی عدالت طلبان، موحدان و مسلمین جهان تبریک می گویم. دوره غیبت، دوره آماده باش دائم مومنان، تلاش مستمر برای مبارزه با ظلم و برپایی حق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتظران حضرت صاحب همیشه در تلاش دائمی برای اصلاح هستند و ملت صاحب الزمان هرگز احساس بن بست و چاره نداشتن نمی کنند و به یاری خداوند در هر مسیر و جاده ای نشان خواهند داد که خدعه های دشمنان بی اثر و شکست خورده است و مومنان و مستضعفان وارثان واقعی زمین هستند. خداوند همه ما را از پیروان راستین حضرت مهدی موعود قرار دهد.

وی گفت: در روزهای اخیر دشمنی کم خردانه سردمداران کشور فرانسه با پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) قلب مومنان و موحدان سراسر جهان را به درد آورده است. آنها که کوچکترین کلمات را در قبال خود تحمل نمی کنند، حال برای دشمنی با اسلام و تمام ادیان آسمانی، زشتی و بی حرمتی را به نهایت رسانده و نشان می دهند که بویی از انسانیت، مهربانی، صلح و مودّت میان انسان ها نبرده اند.

رئیس قوه مقننه کشور افزود: اقدامات شنیع اخیر حاکمان فرانسه را به شدت محکوم می کنیم و با صدای بلند می گوییم که نور پیامبر اسلام و پیام خداوند با این اقدامات کور بی حاصل و ضدانسانی قابل خاموش کردن نیست و بی شک مکر دشمنان اسلام به خود آنها بازخواهد گشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: درس پیامبر(ص)  در سراسر عمر مبارک خود به همۀمسلمانان حفظ وحدت کلمه، رعایت اخلاق و مهربانی با بندگان خدا بود.  همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ان‌شاء الله همه با تأسی از ایشان، علاوه بر عمل به وظایف خود در قبال مردم، جوانب اخلاق را در عبارات و انتقادات رعایت کنیم و کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها را با هدف حل مشکلات مردم به سمت تلاش بی‌وقفه و عمل به قانون هدایت کنیم. 

نمایندگان به دنبال پاسخگویی دولت از طریق نقد صریح و دلسوزانه

وی تصریح کرد: اطمینان دارم که همه نمایندگان محترم از این پس حرف‌هایی که مردم به آنها می‌زنند و گلایه‌های مردم از مسئولان اجرایی را در سینۀ خود محفوظ می‌دارند و آن را به تلاش برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقدام در همۀ بخش‌های اجرایی کشور با اولویت مسائل اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی مجلس تبدیل می‌کنند و دولت را از طریق نقد صریح و دلسوزانه، نظارت و کنترل بر بودجه و اجرای قوانینی که معطل مانده است یا خلاف قانون عمل می شود، به مجلس و مردم پاسخگو می کنند. 

مجلس در گام‌های پایانی اجرایی سازی طرح حمایت معیشتی از مردم 

قالیباف در ادامه یادآور شد: لازم به ذکر است، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بر لزوم حمایت معیشتی از مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر تاکید کردند؛ مجلس در گام‌های پایانی اجرایی سازی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در شرایط دشوار معیشتی مردم احساس کنند که در وسط مشکلات تنها هستند و کسی در اندیشۀ کوچک شدن سفرۀ آنها نیست.

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: به زودی با حفظ کرامت ملت شریف و سرافراز ایران با همراهی مدیران اجرایی تامین کالاهای اساسی خانوارها آغاز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: