اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - 22 October 2020
وزیر صمت در نشست صمیمی با فراکسیون تشکل‌های اتاق ایران تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای رفع موانع کسب و کار در حوزه تولید و تجارت کشور اهتمام جدی داریم و درصدد هستیم با پیشنهادهای ارائه شده از سوی تشکل‌ها، اصناف و اتاق‌های بازرگانی، همه گلوگاه‌های موجود در این زمینه را شناسایی و رفع کنیم.
اهتمام جدی وزارت صمت برای رفع موانع کسب‌وکاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست صمیمی با اعضای فراکسیون تشکل های اتاق ایران که در محل دفتر وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح قوانین و مقررات زائد باید مطالبه عمومی و پیگیرانه بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تفویض اختیارات در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در اولویت کاری وزارت صمت است و به جز مواردی که منع قانونی دارد، مابقی امور واگذار خواهد شد.

رزم حسینی تصریح کرد: فارغ از مشکلات و موانع ناشی از تحریم ها، باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های داخلی کشور که قابل ملاحظه است، موانع موجود را رفع و شرایط را برای کار و تلاش در حوزه های تولید،‌ صنعت و تجارت تسهیل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نظام تصمیم گیری در وزارت صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر حداکثر اجماع نظر کارشناسی دولت، مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی است اما در اجرای این مهم، رعایت اخلاق و حسن اعتماد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ضرورت دارد در شرایط موجود، تمامی ظرفیت های کشور را برای حل مشکلات مردم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری در زمینه جهش تولید، فعال و توان همه بخش ها را در جهت پیشبرد امور و توسعه فعالیت‌ها بسیج کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه از طرح های عملیاتی و قابل اجرای تشکل‌های بخش خصوصی به جد حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: پیشنهادات متکی بر نگاه کارشناسی، خردمندانه و قابل اجرا را حتماً تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، کارآفرینی عبادت است و لذا کارآفرینان عابدین و مجاهدین اقتصادی به شمار می‌روند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از همکاری رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اقتصادی تشکر کرد و افزود: انسجام خوبی در تیم اقتصادی دولت شکل گرفته است که می تواند به رونق تولید و توسعه صادرات کشور در نیمه دوم سال جاری منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: قشرهای مختلف مردمی در مقاطع حساس انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس، با همه وجود، همراه و حامی نظام بوده اند؛ بنابراین در شرایط جنگ اقتصادی موجود نیز بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر مردم از مسئولین کار و صداقت ببینند، به طور حتم حمایت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: