اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - 22 October 2020
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:
رجبی مشهدی با تاکید براینکه ما علاقه مند به داشتن مشترک پرمصرف نیستیم،گفت: در این طرح تنها مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف صددرصدی می شوند و مابقی مطابق تعرفه های گذشته اعمال می شود اما مشترکین پرمصرف 6 ماه فرصت اصلاح و رعایت الگوی مصرف دارند چرا که بعد از این مدت 10 درصد به قبض پرداختی آنها اضافه خواهد شد.

فرصت طلایی 6 ماهه برای مشترکین پرمصرف برقبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور هدف اصلی طرح برق امید را کاهش مشترکان خانکی پرمصرف دانست و گفت: از امروز به همه مصرف کنندگان برق توصیه می شود با کاهش مصرف در این طرح شرکت کرده و  با رعایت الگوی مصرف از تخفیف صد درصدی برخورذار شوند.

رجبی مشهدی ادامه داد: مشترکین پرمصرف می توانند با استفاده از مولدهای کوچک بخش عمده مصرف را جبران کنند ،در همین راستا نیز می توانند به صورت اقساطی از این مولدها بهره‌مند شوند این درحالی است که سود اقساط را هم ساتبا پرداخت می کند.

وی ادامه  داد: استفاده از مولدهای کوچک کاهش آلایندگی های زیست محیطی را در برخواهد داشت و علاوه بر آن نیز با توجه به فاصله کم از تلفات برق نیز جلوگیری کرد و به نوعی می توان گفت همه افراد می توانند در تولید برق مشارکت کنند.

رجبی مشهدی در ادامه با اشاره به الگوی مصرف در ماه های گرم و غیر گرم در کشور ،گفت: الگوی مصرف برای مناطق عادی که 82 درصد مشترکان را پوشش می دهد 80 کیلووات ساعت در فصل های خنک سال است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد:  هنوز ماه های گرم مناطق گرم سیری تمام نشده و در این مناطق 9 ماه 400 کیلووات ساعت بوده و سایر مناطق بین 80 تا 400 کیلووات ساعت در ماه است.

وی گفت: پیش بنی شده با ارسال پیامک به مشترکان خانگی وضعیت پرمصرف یا کم مصرفی آنها اطلاع رسانی شود تا با روش های ممکن به جمع کم مصرف ها بپیوندند.

پیش بنی کاهش 10 درصدی مصرف برق در طرح برق امید

رجبی مشهدی در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی براینکه پیش بینی شده تا پایان سال چند درصد از افراد پرمصرف به کم مصرف های برق ملحق شوند، گفت: در این طرح 10 درصد کاهش را پیش بینی نموده ایم و با بررسی عملکرد مشترکان خانگی در سال گذشته حدود 30 درصد از مشترکان مشمول طرح برق امید خواهند شد.

معاون توانیر ادامه داد: پیش بینی شده تا پایان سال 5 درصد دیگر به این تعداد افزوده شود که به 35 درصد می رسد و توصیه می کنیم با مدیریت مصرف به بخش های صنعتی و تولیدی به کاهش مصرف سوخت های فسیلی کمک کنیم .

فرصت طلایی 6 ماهه برای مشترکین پرمصرف برق

رجبی مشهدی با تاکید براین که ما علاقه مند به داشتن مشترک پرمصرف نیستیم،تصریح کرد: در این طرح تنها مشترکین کم مصرف مشمول تخفیف صددرصدی می شوند و مابقی مطابق تعرفه های گذشته اعمال می شود اما مشترکین پرمصرف 6 ماه فرصت اصلاح و رعایت الگوی مصرف دارند چرا که بعد از این مدت 10 درصد به قبض پرداختی آنها اضافه خواهد شد.

سخنگوی ضنعت برق در ادامه با بیان اینکه تامین هزینه ها از محل صرفه جویی توانیر صورت می گیرد، اظهار داشت: بخش عمده ای از هزینه ساخت نیروگاه، خطوط  انتقال و ترانسفورماتور ها از محل همین صرفه جویی ها تامین می شود.

وی در ادامه جامع هدف طرح برق امید را مشترکان پرمصرف اعلام کردو گفت: در روستاها 48 درصد و در شهرها نیز 26 درصد از مشترکان مشمول طرح برق امید می شوند که با اجرای این طرح و اطلاع رسانی صحیح مشترکین خانگی پرمصرف ما کمتر خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: تاکنون 8 و نیم میلیون مشترک کم مصرف شناسایی شده اند که به صورت مستمر کم مصرف بوده اند و با همراهی که از مردم سراغ داریم مطمئنا افراد بیشتری به جمع کم مصرفان خواهند پیوست.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به تعرفه برق برای خانه های خالی و باغ ویلاها ، گفت: با بررسی صورت گرفته خانه های خالی و باغ ویلاها مشمول این طرح نیستند و 400 هزار باغ ویلا براساس مصرف و با کد مشخص تعرفه برق را پرداخت خواهند کرد.

طرح برق امید تا رسیدن به زیر الگوی مصرف ادامه دارد

وی تاکید کرد: موضوع تامین انرژی اولیه برای تولید برق در صورت عدم رعایت برای دهه آینده چالش جدی خواهد بود و این طرح تا زمانی که رفتار مصرفی ما به زیر الگو مصرف برسد ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: