اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - 22 October 2020
مشاور وزیر نیرو اعلام کرد:
مشاور وزیر نیرو یکی از راه های اصلی پیشرفت در صنعت برق را بازار صادرات دانست و گفت: بیش از 10 میلیارد دلار بازار صادرات خدمات فنی مهندسی برق در کشور است و براساس گزارش سازمان توسعه ایران صنعت آب و برق در 6 سال گذشته 57/5 درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

بازار 10 میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی مهندسی برق ایرانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد علی فرحناکی مشاور وزیر نیرو و سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق در هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور با اشاره به اینکه جایگاه صنعت برق ایران در دنیا دارای جایگاه ممتازی است و در تولید برق در خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده تاکید کرد: در 19 سال گذشته خاموشی سراسری در ایران وجود نداشته و این نشان از مدیریت مصرف و اقدامات شاخص وزارت نیرو و همراهی بخش خصوصی است.

فرحناکی ادامه داد: ترانسفورماتورها به عنوان اجزای اصلی شبکه برق قدرت مورد استفاده قرار می گیرند که نقش مهمی دراین موفقیت داشته اند و بخش مهمی از این اقدامات مرهون زحمات 2 هزار شرکت خصوصی و بین دولتی در حوزه های مختلف است.

صنعت ترانسفورمارتور ایران از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده است

مشاور وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه صنعت ترانسفورماتور ایران از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده، گفت: می توانیم افق روشنی در صنعت ترانسفورماتور ایران با دیپلماسی برق داشته و سود بیشتری را بدست آوریم.

وی افزود: این در حالی است که در یک کارخانه ترانسفورماتور در ایران سالانه توانایی تولید 30 هزار قطعه را دارد اما به دلیل محدودیت ها مانند تحریم ها و کمبود بودجه نمی تواند از تمام ظرفیت تولید خوذ استفاده کند.

فرحناکی با بيان اينكه وزارت نيرو در حال حاضر مسئوليت كميسيون مشترك ايران با 10 كشور را بر عهده دارد، خاطرنشان كرد: اين فرصت بي‌نظيري براي شركت‌هاي فعال در حوزه صنعت آب و برق ايجاد مي‌كند تا بتوانند بازار خود را گسترش دهند.

بازار 10 میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی مهندسی برق

مشاور وزیر نیرو  یکی از راه های اصلی پیشرفت در صنعت برق را بازار صادرات دانست و گفت: بیش از 10 میلیارد دلار بازار صادرات خدمات فنی مهندسی برق در کشور است و براساس گزارش سازمان توسعه ایران صنعت آب و برق در 6 سال گذشته 57/5 درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

فرحناکی ادامه داد: ما در بحث دیپلماسی اقتصادی باید بازار های هدف را مشخص کنیم و با تعامل بخش خصوصی بتوانیم صادرات خدمات فنی مهندسی را در سطح بین المللی ارتقاء دهیم.

سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق در ادامه با اشاره به 50 هزار ترانسفورماتور قابل تعمیر در کشورهای همسایه، گفت: حجم قابل توجهی از بازار صادرات خدمات فنی مهندسی می طلبد که باید قبل از دیگر کشورها اقدام کنیم و دراین خصوص حجم بالایی از تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

افزایش100 درصدی صادرات خدمات فنی مهندسی کشور در سال گذشته

وی در ادامه در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی براینکه در راستای توسعه صادرات و ارزآوری تا کنون چه اقداماتی صورت گرفته ؟ گفت: ما باید زیر ساخت های لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.

فرحناکی با تاکید براینکه سال گذشته صادرات خدمات فنی مهندسی ایران صد درصد افزایش یافته است، ادامه داد: عمده محدودیت های شرکتهای صادر کننده خدمات فنی مهندسی محدودیت های ظالمانه آمریکا در بخش بانکی بود که با اقدامات صورت گرفته به روشهای مختلف این مشکل را حل کرده ایم .

مشاور وزیر نیرو درادامه با بیان اینکه در حال حاضر دیپلماسی برق بایددر خدمت صادرات باشد تا بتوانیم محدودیت های صادراتی را برداریم، گفت: نمایندگان بخش خصوصی صنعت برق در تمامی سفرهای مهم دیپلماسی حضور فعال دارند و تا کنون در حوزه تولید، توزیع و انتقال برق اقدامات مهمی را انجام دهد.

به گزارش عصرپرس، هفتمين كنفرانس بين المللي ترانسفورماتور امروز پنجشنبه اول آبان برگزار شد. در اين كنفرانس بيش از 22 مقاله توسط متخصصان صنعت ترانسفورماتور ارائه شد.

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: