اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 21 October 2020
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از کاهش ۳ درصدی چاقی در بین دانش اموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تا پایان سال خبر داد و گفت: این طرح چند هدف مهم را مدنظر دارد که مهمترین آن برنامه لقمه سالم و تغذیه سالم دانش آموز می باشد که ۴۰ هزار پایگاه تغذیه سالم در کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
کاهش ۳ درصدی چاقی در بین دانش اموزان در طرح کوچ
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با رویکرد سبک زندگی سالم دانش آموزان ، گفت: امضای تفاهم نامه با انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور کمک شایانی به همکاری پایدار در راستای تغییر سبک زندگی دانش آموزان دارد‌.

‎وی در ادامه با اشاره به طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افزود: این طرح چند هدف مهم را مدنظر دارد که مهمترین آن برنامه لقمه سالم و تغذیه سالم دانش آموز می باشد که ۴۰ هزار پایگاه تغذیه سالم در کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

‎حمیدی اجرای این طرح را در راستای مداخله تغذیه ای ۱۴ میلیون دانش آموز دانست و گفت:  این طرح همه اقشار جامعه دانش آموزی  را از جمله افراد لاغر، چاق و متناسب را مشخص و تحت بررسی قرار می دهد.

‎وی با مهم دانستن همکاری با انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در راستای انجام طرح های ملی آموزش و پرورش بیان داشت: در کمپین تغذیه سالم(۳۶۰درجه) می توان عنوان تغذیه سالم، وزن سالم و زندگی سالم را اجرایی کرد.

‎معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر ۵۸/۷۳ درصد از جامعه افراد کم تحرک، ۴۶/۲۵ درصد دارای کلسترول بالا، ۲۶/۴۰ درصد فشارخون بالا و ۵۹/۳۱ درصد دارای وزن بالا می باشد.

‎حمیدی در ادامه هدف از اجرای طرح را کاهش ۳ درصدی چاقی بین دانش آموزارن اعلام کرد و گفت: در این راستا تلاش کرده ایم همراهی خانواده ها را در این طرح  داشته که ۱۶ الگوی  مشارکتی برای آن ها تعریف کرده ایم.

‎وی گفت: در شبکه شاد توانسته ایم  با همه متصدیان پایگاه تغذیه سالم به صورت لایو صحبت کرده و ۱۰۰ هزار مدیر مدرسه را در این طرح مشارکت دهیم.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: