اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 20 October 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل این اپیدمی صورت می گیرد، تاکید کرد: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سوال قرار داده و خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می کنم.

نمی گذارم خون شهدای سلامت پایمال شودبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی  وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی با تاکید براینکه کنترل اپیدمی کرونا تنها با فعالیت وزیر و وزارت بهداشت، میسر نمی‌شود و عزم ملی برای این کار لازم است، گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا این اپیدمی کنترل و مدیریت شود.

نمی گذارم خون شهدای سلامت پایمال شود

وی با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل این اپیدمی صورت می گیرد، گفت: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سوال قرار داده و خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زمانی که گزارش‌ها درباره وضعیت کرونا را می‌خوانم، استرس می‌گیرم که نکند در سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.

برای یک نزاع و درگیری سنگین با ویروس کرونا آماده ام

نمکی گفت: خودمان را برای یک نزاع و درگیری سنگین با این ویروس آماده کرده ایم و اینکه از روز نخست کرونا را دست کم نگرفتیم، باعث شد گام‌های بلندی در این خصوص برداریم.

وی افزود: در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود یک‌هزار و ٢٠٠ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به روزانه بیش از ٢۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

وی اظهار داشت:  برای این میزان تست روزانه، ۶۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

تست های روزانه کرونا به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید که برای این تعداد ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

نمکی اضافه کرد: سامانه سیب نیز فعال بوده و در این مرحله تمام موارد مثبت ثبت می‌شود و بررسی مکرر انجام می‌شود تا این بیماری را زمین‌گیر کنیم.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست توسط ٣٢٠ هزار اکیپ فعال در سامانه سیب ٨٠ میلیون نفر ایرانی ارزیابی شدند.

رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مدیریت و پیشگیری کرونا

وزیر بهداشت بیان کرد: این بیماری در حال حاضر دارو و درمان مشخصی ندارد و تنها راه مدیریت آن پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در مورد آذربایجان‌غربی گفت: توسعه مراکز ١۶ ساعته در آذربایجان‌غربی، افزایش تست‌های تشخیصی، ساماندهی کارگران فصلی و ساماندهی عبور و مرور کامیون‌های صادراتی باید توسط مسوولان استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تست‌های تشخیصی نیم ساعته نیز که در حال خریداری است به این استان هم ارسال می‌شود تا مورد مصرف قرار گیرد.





خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: