اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 19 October 2020
سخنگوي صنعت برق خبر داد:
سخنگوي صنعت برق، از آغاز محاسبات براي صدور قبوض الكترونيكي برق از ابتداي آبان ماه خبر داد و گفت: هدف طرح "برق اميد"، حمايت از مشتركاني است كه در مصرف برق خود، به الگوهاي تعيين شده با مصارف صحيح وسايل برقي دست مي‌يابند.
آغاز محاسبات به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،مصطفي رجبي مشهدي با اعلام اين خبر گفت: پس از آنكه شهريورماه امسال، پيشنهاد وزارت نيرو درخصوص طرح برق اميد در هيئت دولت به تصويب رسيد، دستورالعمل‌هاي آن نهايي شد. 

رجبي مشهدي با بيان اينكه اين طرح از ابتداي آبان ماه به صورت رسمي كليد خواهد خورد، اضافه كرد: اولين قبض برق الكترونيكي كه محاسبات طرح برق اميد نيز در آن گنجانده شده باشد، در اولين دوره قرائت كنتورها لحاظ و براي مشتركان ارسال مي‌شود.

سخنگوي صنعت برق با اشاره به اين كه رفتار مصرفي مشتركان در قرار گرفتن آنان در طرح برق اميد موثر است، تصريح كرد: هدف اين طرح حمايت از مشتركاني است كه در مصرف برق خود، به الگوهاي تعيين شده با مصارف صحيح وسايل برقي دست مي‌يابند.

وي ادامه داد: طرح برق اميد مخصوص مشتركان خانگي است و الگوهاي آن نيز از عملكرد خود مردم در سال‌هاي گذشته استخراج شده و در اين زمينه تخفيف 100 درصدي بهاي برق در طرح «برق اميد» براي مشتركان كم مصرف در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق در عين حال «برق اميد» را طرحي براي همه طبقه‌هاي مصرف برق دانست و گفت: با توجه به اينكه تعرفه‌هاي برق پلكاني است، حتي مشتركان پر مصرف نيز مي‌توانند با رعايت نكات مديريت مصرفي، از افزايش مصرف برق جلوگيري کرده و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهاي كمتري براي برق بپردازند.

رجبي مشهدي تاكيد كرد: مشتركاني هم كه در محدوده خوش مصرفي هستند با انجام اقداماتي ساده مي‌توانند مشمول طرح برق اميد شوند.

وي خاطرنشان كرد: بيشترين ميزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به يخچال، سيستم روشنايي و وسايل صوتي و تصويري تعلق دارد و در صورتي كه خانوارها نحوه استفاده بهينه از اين وسايل را رعايت كنند، مي‌توانند در گروه كم مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفيف درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.



نام:
ایمیل:
* نظر: