اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 19 October 2020
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه به طور کلی ۴۱ میلیون نفر از ایرانیان زیر پوشش یکی از صندوق های پنجگانه سازمان بیمه سلامت هستند،گفت: ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان، ۱۳ میلیون نفر زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بقیه تحت پوشش صندوق بیمه سلامت کارکنان دولت و سایر اقشار این سازمان قرار دارند.
۴۱ میلیون نفر از ایرانیان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت هستندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در نشست خبری در محل سازمان بیمه سلامت  گفت: متوسط هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان دولتی بستری می شود، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را سازمان بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش این سازمان پرداخت می کند. به طور کلی این سازمان ۹۰ درصد هزینه بیماران بستری و ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی را اعم از بیماران کرونا و غر کرونا پرداخت می کند.

وی گفت: هزینه تست کرونا نیز در بخش دولتی ۲۵۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۵۸۰ هزار تومان است که سازمان بیمه سلامت ۷۰ درصد میزان تعرفه بخش دولتی را برای بیمه شدگان پرداخت می کند.

ناصحی افزود: آزمون وسع برای بیمه شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت در صورتی که در بیمارستان و مراکز دولتی خدمت بگیرند، حذف شده است اما در صورتی که این افراد در بیمارستان خصوصی پذیرش شوند فقط در صورتی که در آزمون وسع تایید شوند که جزو سه دهک نیازمند هستند، هزینه خدمات آنها البته بر اساس تعرفه بخش دولتی پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: به طور کلی ۴۱ میلیون نفر از ایرانیان زیر پوشش یکی از صندوق های پنجگانه سازمان بیمه سلامت هستند، ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان، ۱۳ میلیون نفر زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بقیه تحت پوشش صندوق بیمه سلامت کارکنان دولت و سایر اقشار این سازمان قرار دارند.

وی گفت: مهمترین برنامه سازمان بیمه سلامت در دوره جدید افزایش تعداد بیمه شدگان تحت پوشش، بهبود پوشش خدمات سرپایی، پوشش بیشتر اتباع خارجی، توسعه برنامه نظام ارجاع و پزشکی خانواده ( که تاکنون نصفه نیمه اجرا شده) ، عقد قرارداد با داروخانه ها و مراکز آزمایشگاهی، رادیولوژی، پاراکلینیکی و توانبخشی جدید و پوشش خدمات تله مدیسین با توجه به شرایط کرونایی است. حدود دو سال است که این سازمان با مراکز جدید قرارداد نبسته که این محدودیت برداشته شده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: