اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 19 October 2020
اردكانيان در جمع خبرنگاران:
وزير نيرو گفت: موضوع آب در حوضه‌هاي آبريز مشترك، موضوعي است كه فقط با همكاري كشورهاي مستقر در اين حوضه‌ها به نتيجه مي‌رسد.
موضوع حوضه‌هاي آبريز مشترك فقط با همكاري كشورها به نتيجه مي‌رسدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردكانيان روز دوشنبه پس از ديدار و گفت‌و‌گو با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اظهار داشت: ‌جداي از اين كه كشوري در پائين‌دست يا بالادست حوضه آبريز واقع شده، همه مي‌توانند بر اساس يك نقشه راه مشترك هم منافع و هم هزينه‌ها را به شكل منصفانه‌اي با هم تقسيم كنند.

وي تصريح كرد: تلقي ما اين است كه بين ايران و افغانستان زمينه‌هاي همكاري بسيار متنوع و وسيع است و قطعا در اين بستر همكاري‌ها، مسائل آب و حفظ محيط زيست هم جايگاه خودش را دارد.

وزیر نیرو گفت: با توجه به توسعه يافتگي مديريتي كه روز به روز در افغانستان شاهد آن هستيم، این موارد از شكل مسئله و چالش خارج خواهند شد و به راه‌حل‌هايي كه دربرگيرنده منافع هر كشور است، خواهیم رسيد.

اردكانيان با اشاره به در پيش‌رو بودن برگزاري ششمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور، افزود: نشست با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به ميزباني تهران، به منظور اطلاع از روند پيشرفت مذاكرات مقدماتي و عرصه‌هايي كه قرار است طبق برنامه در آينده نزديك در كابل مورد بررسي و نهايي شدن قرار گيرد برگزار شد، تا هم گزارشي داده باشيم و هم نقطه نظرات وي را در بحث‌هاي مرتبط با انرژي، همكاري‌هاي گمركي و اقتصادي و ساير زمينه‌هاي مربوط به كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور دريافت كنيم.


نام:
ایمیل:
* نظر: