اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خبر داد
رحیم میدانی گفت: ورود کانون‌های آلاینده‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی به منابع آب یک تهدید همیشگی برای ما بوده است.
شیرآبه ها تهدیدی جدی در کمین منابع  آب کشور

سرویس اقتصادی عصرپرس:
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پاسخ به این سوال خبرنگار عصرپرس که وزارت نیرو چه اقداماتی را برای جلوگیری از ورود شیرابه‌ها به آب مصرفی کشور انجام داده است گفت: این موضوع در پروژه تعادل‌بخشی مدیریت کیفی آب در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار عصرپرس، رحیم میدانی گفت: باید کیفیت آب را در حوزه محافظت کنیم و قبل از ورود به تصفیه‌خانه از ورود این آلاینده‌ها به آب مصرفی مردم جلوگیری کنیم چرا که ورود کانون‌های آلاینده‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی به منابع آب یک تهدید همیشگی برای ما بوده است.

میدانی افزود: مصوبه‌ای با عنوان صیانت از منابع آب خام تامین‌کننده آب شرب تهران تصویب و به سایرشهرهای بزرگ کشور گسترش یافته است. در این خصوص نیز دبیرخانه‌ای در وزارت کشور تشکیل شد و اعتباراتی تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: با آنکه سازمان حفاظت از محیط زیست وظیفه اصلی در این حوزه دارد اما متاسفانه برای این کار سنگین برنامه‌ریزی مشخصی نشده است بنابراین لازم است که برای این موضوع چاره‌اندیشی اساسی صورت بگیرد.
 
 میدانی در ادامه در خصوص کیفیت آب آشامیدنی کشور گفت: با 850 آزمایشگاه مجهز در سراسر کشور کیفیت آب شرب  رصد می‌شود به طوری که می‌توان گفت کیفیت آب ایران مطابق استانداردهای بین‌المللی  و از کیفیت بالایی برخوردار است.

*پروین مرادی/ 1200*
پایان پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: