اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 18 October 2020
فرمانده نیروی انتظامی:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: شعار امسال هفته ناجا "با هم برای امنیت و سلامت"نمایانگر آن است که مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت از دو نعمت امنیت و سلامت برای آرامش و آسایش جامعه پاسداری می کنند،
ارتقاء امنیت و آرامش در جامعه اولویت اساسی نیروی انتظامی است
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری امروز(یکشنبه) در نخستین روز از هفته ناجا در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه برگزار شد، ضمن  تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی به همه فرماندهان، رؤسا، کارکنان و خانواده آنها، افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای بیان جلوه های خدمتگزاری مدافعان نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدینی است که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش ها و ایثارگری های بی وقفه و شبانه روزی آن ها است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا «با هم برای امنیت و سلامت» گفت: این شعار نمایانگر آن است که مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت از دو نعمت امنیت و سلامت برای آرامش و آسایش جامعه پاسداری می کنند.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی با درک صحیح از شرایط و موقعیت حساس کشور، با اتکال به خدا، بهره گیری از تدابیر حکیمانه ولی امر و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و همچنین بسیج همه توان و ظرفیت های انسانی، مادی و معنوی خود و ایثار و از خودگذشتگی ماموران خدوم، در میدان پاسداری از امنیت و آرامش مردم، حضوری فعال یافته و با صلابت، قاطعیت، قدرت و اقتدار در مقابل قانون ستیزان، جامعه گریزان، هنجارشکنان و عوامل مخل نظم و امنیت جامعه ایستادگی می کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی همه ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمت به مردم عزیز در اختیار متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و سفرها و مقابله قاطع با سوداگران و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی، همکاری و حضوری فعال داشته و شهدایی را نیز در این راه تقدیم کرده است که برای آنان آرزوی علو درجات دارم.

سردار اشتری با بیان اینکه در کنار فعالیت ها برای کمک به حوزه سلامت و برقراری نظم اجتماعی، ارتقاء امنیت و آرامش و افزایش احساس امنیت در جامعه، اولویت اساسی برای نیروی انتظامی به شمار می آید، افزود: هنگامی که پدیده اوباش گری و جولان اراذل و اوباش موجب احساس ناامنی در برخی مناطق شد، این نیرو با اقتدار و صلابت به مقابله با اراذل و اوباش پرداخت و قاطعانه از جان و مال و ناموس مردم در مقابل این گردنکشان و اوباشان دفاع کرد.

فرمانده ناجا ادمه داد: همراهی و پشتیبانی قوه قضاییه از این طرح و همچنین برخورد قاطعانه این قوه با هنجارشکنان، موفقیت طرح و در نتیجه افزایش رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه را در پی داشته و موجب شد تا ناامن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم، پیام اقتدار و قاطعیت نظام در برخورد با هر عامل ناامنی را دریافت کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه از حمایت ها و قاطعیت قوه قضاییه، خصوصا رئیس دستگاه قضا در این زمینه تشکر و قدردانی می کنم، گفت: برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی در زمینه ارز، احتکار و گرانفروشی، مقابله موثر با قاچاق کالا، حفاظت و پاسداری از مرزهای کشور، انتظام بخشی به عبور و مرور و کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی، مقابله اثربخش با جرایم به ویژه سرقت، رصد مستمر فضای مجازی و صیانت از حریم خصوصی و حقوق شهروندان در فضای مجازی از مهمترین اقدامات ناجا در ارتقاء نظم و امنیت در کشور است.

فرمانده ناجا به برگزاری مراسم محرم و صفر که امسال بواسطه شرایط خاص کشور، به صورت استثنایی برگزار شد، اشاره کرد  افزود: نیروی انتظامی در این مراسمات نقش و حضوری تعیین کننده داشت.

سردار اشتری گفت: در درون سازمان نیز حرفه ای گرایی، ارتقاء مهارت های علمی و تخصصی، مهارت های اجتماعی، صیانت و صحت عمل و همچنین هوشمندسازی پلیس با رویکرد حرکت از پلیس الکترونیک به پلیس هوشمند مورد توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه بر خود لازم می دانم از تلاش های شبانه روزی و ایثارگری های همه فرماندهان، مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش ناجا و خانواده آن ها تقدیر و تشکر کنم، گفت: هر چند ماموران خدوم ناجا، خدمتگزاری به مردم عزیز را بدون هیچ چشمداشتی، فریضه و افتخاری بزرگ برای خود می دانند و رضای الهی را بهترین اجر برای خود می دانند اما توجه به منزلت کارکنان و کاهش دغدغه های معیشتی آنان بویژه در زمینه تامین مسکن از اولویت های نیرو است تا بتوان بخشی از این مجاهدت ها و تلاش ها را جبران کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور گفت: فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی با خدای خود عهد بسته اند که تا پای جان در راه حراست و پاسداری از امنیت و آرامش مردم و حفظ ارزش های والای اسلامی و اعتلاء و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و در این مسیر، شهادت را فوزی عظیم می دانند.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برابر تقویم زمانی سنوات گذشته در دهه دوم مهر ماه آغاز می شود، اما با توجه به تلاقی ماه صفر و مراسم اربعین حسینی (ع) با ایام هفته ناجا، هفته ناجا در سال ۱۳۹۹ از ۲۷ مهر ماه تا ۲ آبان برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: