اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
هاشمی پس از بیرون کردن محافظان از استخر سکته می‌کند.
هاشمی در استخر سعدآباد سکته کرده است

عصرپرس: خبر درگذشت هاشمی رفسنجانی هنوز برای خیلی‌ها بهت‌آور است. این روزها که به لطف شبکه‌های مجازی بازار شایعات داغ‌تر از گذشته شده است، این خبر نیز با حاشیه‌های فراوانی روبرو شد. از نحوه مرگ تا خاکسپاری و تشییع و حتی نوع تابوت و تعداد آن و نبود عکس از جنازه و .... به اینها باید گفته‌های وزیر بهداشت در مورد تیم پزشکی، حرف‌های غلامعلی رجایی در مورد پزشک آلمانی و قلب جوان هاشمی، مصاحبه محمد هاشمی که 10 دقیقه پس از فوت بالای سر برادرش بوده است .... را نیز افزود.

به گزارش عصرپرس، روزنامه اعتماد در همین رابطه گفتگویی با حجه‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران انجام داده است که گواه فوت اکبر هاشمی رفسنجانی بر اثر سکته در استخر سعدآباد است. 
 
درباره نحوه درگذشت آيت‌الله هاشمي روايت‌هاي متفاوتي وجود دارد. مثلا برخي مي‌گويند ايشان در خودرو وقتي در حال برگشت به منزل بوده دچار سكته قلبي شده و برخي مي‌گويند ايشان درون استخر دچار حادثه شده است. شما روايت موثقي از اين موضوع داريد؟

خبري كه من از منابع موثق شنيدم اين است كه اتفاقي كه برای آقای هاشمی افتاد در محل كارش بود.

يعني در همان سعدآباد؟

بله. مجمع تشخيص مصلحت نظام دفتري در مجموعه سعدآباد دارد كه ايشان دو روز در هفته در آنجا مستقر مي‌شدند و هم ملاقات‌ها و هم برخی جلسات خودشان را در آنجا برگزار مي‌كردند. اين تصميم به اين دليل بود كه با توجه به شرايط سنی كه ايشان داشت به نوعي استراحتی داشته باشند. در همان ساختمان محل كار كه متعلق به مجمع بود اين امكان برای‌شان تدارك ديده شده بود. براي استفاده از امكانات ورزشی آنطور كه براي من نقل شده ايشان هميشه تنها مي‌رفتند و ورزش مي‌كردند. موقع شنا همه را از استخر بيرون می‌كردند. آن روز هم به همين صورت رفتند داخل استخر. خودشان گفته بودند نزديك اذان بيرون مي‌آيند كه براي نماز مغرب آماده شوند. همه محافظان هم بيرون استخر منتظر بودند تا طبق روال هميشگی همان موقعي كه گفته‌اند خودشان بيرون بيايند. اما محافظين ايشان متوجه مي‌شوند كه تاخيری پيش آمده وقتي مراجعه كردند ديدند آن اتفاقي كه نبايد رخ داده است. ايشان متاسفانه سكته كرده بود. در حالي كه همه فكر مي‌كردند مثل هميشه بايد در آب و مشغول شنا باشند. اين اتفاق و همينطور كهولت سنی كه ايشان داشته باعث بروز اين حادثه شد. 

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: