اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 15 October 2020
معاون سازمان بیمه سلامت:
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به شرایط اپیدمی کرونا دستورالعمل خدمات تله مدیسین (پزشکی از راه دور) ابلاغ شده و ایجاد زیرساختهای فنی آن در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت.
دستورالعمل خدمات پزشکی از راه دور ابلاغ شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس ، مهدی رضایی درباره اجرای خدمات تله مدیسین یا دوراپزشکی بر اساس دستور وزیر بهداشت، افزود: برای کاهش مراجعه بیماران پرخطر و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن به مراکز درمانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل خدمات تله مدیسین را ابلاغ کرده است. این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های این برنامه هستیم تا اجرا شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای مقابله با کرونا این است که مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و ماسک زدن در اماکن عمومی را رعایت کنند. در نتیجه همه تلاش ما این است که بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت نیز برای دریافت خدماتی که می‌توانند به صورت غیر حضوری دریافت کنند، کمتر به اداره‌های کل و دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و سعی کنیم پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت که عمده آنها مبتنی بر حفاظت‌های فردی است را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: ناچار هستیم که در شرایط موجود به سمت الکترونیکی شدن فرآیندها و ارائه خدمات پیش برویم. باید توجه داشت که ارائه خدمات درمانی به صورت الکترونیک در ابتدا به دلیل عدم آشنایی با این سیستم دچار تداخل و مشکلاتی می‌شود، ولی در بلند مدت بیمه‌شدگان و مراکز درمانی از آن سود خواهند برد. البته در صورت شلوغ بودن، مراکز درمانی و داروخانه‌ها می‌توانند به روش قبل هم اقدامات را انجام داده و بعد از ارائه خدمت نسبت به ورود اطلاعات اقدام کنند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: همه تلاش ما این است که مشکلات مکانیزه شدن فرآیندها هر چه سریع‌تر برطرف شود تا تمام مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد بتوانند بر اساس ان اقدامات را انجام داده و مردم از جابه‌جا کردن کاغذ و دفترچه‌های بیمه خودداری کنند.

رضایی اظهار کرد: در همین زمینه، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستانی نیز یکی از اقدامات مهم محسوب می‌شود که تبادل کاغذ و خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.





منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: