اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - 14 October 2020
هفته ملی سلامت بانوان ایران "سبا" با توجه به همه‌گیری کووید ۱۹ با موضوع "سلامت زنان در دوره کرونا" برگزار می شود.
هفته
به گزارش عصرپرس از معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری، سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هفته سبا می تواند نقطه آغازی برای بانوان باشد تا با برنامه ریزی صحیح و اتخاذ شیوه سالم زندگی به تامین و حفظ و ارتقاء سلامت خود کمک کنند، افزود:

برگزاری هفته سبا با هدف یادآوری اهمیت نقش زنان در جامعه و توجه به سلامت جسم، روح و روان آنان برای دستیابی به جامعه ای سالم و تلاش و برنامه ریزی همگانی برای تحقق این مهم صورت می پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه  هم اکنون زنان بیش از پیش نیازمند آگاهی، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه می باشند، گفت: شعار هفته ملی سلامت بانوان ایران "سبا"  در سال جاری با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و خطراتی که به دلیل افزایش وظایف و مسئولیت های زنان در خانه و جامعه متوجه آنهاست، "سلامت زنان در دوره کرونا" نام گرفته است.

باستانی با بیان اینکه هفته سبا از ۲۴ مهر ماه آغاز خواهد شد، محورهای تعیین شده برای آن را

زنان، پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کوید ۱۹،

پاسداشت و تکریم بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان به عنوان پیشتازان پیشگیری و درمان کووید ۱۹،

شیوه زندگی سالم زنان و کووید ۱۹ با تاکید بر چاقی به عنوان عامل وخامت کووید ۱۹،

سلامت باروری زنان در همه گیری کووید ۱۹،

زنان و سلامت روان در همه گیری کووید ۱۹،

نقش زنان در ترویج منابع معتبر آموزشی و اطلاعات معتبر و پیشگیری از انتشار باورهای غلط در پیشگیری و درمان کووید ۱۹

و پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید ۱۹ عنوان کرد.

معاون بررسی های راهبردی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین پویش ارتقاء نشاط و تندرستی زنان و خانواده با ورزش گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور محترم و اهتمام دولت به ارتقاء نشاط اجتماعی به خصوص در جریان همه گیری کرونا، این پویش با هدف فرهنگسازی و تاکید بر اهمیت ورزش در تامین سلامت روح و جسم، کاهش استرس و افزایش شادابی برای همه اقشار زنان به ویژه زنان شاغل به صورت هم زمان در سراسر کشور برگزار شده است.

وی همچنین ضمن اشاره به اجرای طرح "زنگ سلامت با ورزش" به شکل پایلوت در معاونت زنان و خانواده گفت: از طریق هماهنگی با سایر دستگاه ها از جمله سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت ورزش و جوانان می توانیم این طرح را به کل جامعه تعمیم دهیم.

باستانی در ادامه به برگزاری دوره آموزش سبا و سما برای کلیه شاغلین اشاره کرد و افزود: با هدف افزایش سواد سلامت ۱۶ ساعت برنامه آموزشی با عناوین "خود مراقبتی" و " ارتقاء سلامت از طریق ورزش"  توسط این معاونت تهیه و تنظیم و به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که متاسفانه تاکنون اقدام موثری نسبت به اجرای آن از سوی دستگاه ها صورت نگرفته است.

اصلاح آیین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش کارکنان دولت مورد دیگری بود که وی از پیگیری آن توسط معاونت زنان و خانواده خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: