اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات مسئولان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکنون ضعیف بوده و هیچ سرانه‌ای برای این موضوع درنظر گرفته نشده است، بنابراین بااختصاص سرانه کافی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تشکیل شورای عالی را اقدامی موثر درمقابله با مشکلات اجتماعی خواند.

مسئولان درحوزه آسیب های اجتماعی ضعیف عمل کرده‌اند

سرویس اجتماعی عصرپرس: همایون هاشمی درخصوص مصوبه مجلس مبنی بر تشکیل شورای عالی اجتماعی و تاثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی،گفت: با تشکیل شورای عالی اجتماعی یکپارچگی میان دستگاه ها در سطوح مدیریتی، راهبری و برنامه‌ریزی برای موضوعات اجتماعی به وجود می‌آید، ضمن اینکه تشکیل شورای عالی اجتماعی یک آرمان قابل قبول طبق تاکیدات رهبری برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای عالی اجتماعی یکی از بخش‌های تابعه وزارت کشور محسوب می شود، افزود: مصوبه مجلس در تشکیل شورای عالی اجتماعی با هدف مقابله با مشکلات و آسیب ها یک اقدام کم نظیر طی ادوار گذشته مجلس است، البته در دوره مدیریتی پیشین سازمان بهزیستی گزارش جامعی از میزان آسیب های اجتماعی و چگونگی مقابله با آن مطرح شد و درآن مقطع نیز پیش بینی تشکیل یک سازمان مستقل برای بحث آسیب های اجتماعی به عمل آمد.

وی تشکیل شورای عالی اجتماعی را اقدام موثری در جهت کاهش آسیب‌های جامعه دانست و تصریح کرد: به طورحتم کمترین بهره‌وری تشکیل شورای عالی اجتماعی درکوتاه ترین زمان ایجاد هماهنگی میان سازمان های متولی و موثر در راهبری و اجرای موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی است، به عنوان مثال درحال حاضر زیرمجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر 9 وزارتخانه و دستگاه قراردارند که در بحث مقابله با مواد مخدر و کاهش اعتیاد فعالیت می کنند.

هاشمی با بیان اینکه مهم ترین موضوع پس ازتشکیل شورای عالی اجتماعی اختصاص منابع لازم و کافی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: اقدامات مسئولان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکنون ضعیف بوده و هیچ سرانه‌ای برای این موضوع درنظر گرفته نشده است، بنابراین با تشکیل سازمان یا شورای عالی اجتماعی تنها یک قدم به جلو برداشته شده و در گام بعدی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید سرانه درنظرگرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه پیشگیری مهم ترین اقدام در جلوگیری از به دام افتادن افراد در آسیب‌های اجتماعی است، افزود: ضمن اینکه پس ازپیشگیری اختصاص سرانه برای بازتوانی ضروری است، بنابراین باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی دربودجه منابع مشخصی را درنظرگرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تشکیل شورای عالی اجتماعی هزینه ها را افزایش نمی دهد، تصریح کرد: اگر دولت با مجلس وشورای عالی انقلاب فرهنگی در تجمیع ردیف های بودجه ای و نشان دار شدن آنها برای مقابله با آسیب های اجتماعی تعامل و همکاری کند، می توان به کاهش آسیب های اجتماعی درمدت زمان کوتاه تری امیدوار بود.

درجریان بررسی لایحه برنامه ششم نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند به منظور سیاست‌گذاری و هماهنگی برنامه‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی، شورای عالی اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود.

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: