اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - 12 October 2020
براساس اعلام سازمان غذا و‌دارو؛
ماسک سه لایه پزشکی با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان در داروخانه های سراسر کشور عرضه می شود.
 ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه ها عرضه می شودبه گزارش عصرپرس، براساس اعلام سازمان غذا ‌و دارو، باتوجه به تاکید ستاد ملی کرونا درمورد لزوم استفاده همه آحاد جامعه از ماسک و سهولت دسترسی مردم به ماسک با قیمت مصوب، هماهنگی های لازم با تمامی شرکت‌ های تولید کننده و توزیع کننده سراسری ماسک سه لایه پزشکی برای تامین و توزیع صورت گرفته است.

واحدهای تولیدی ماسک سه لایه پزشکی صنعتی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو که در فهرست دریافت سهمیه مواد اولیه تولید ماسک هستند، موظف به توزیع ماسک تولیدی خود مطابق سهمیه ابلاغی به شرکت‌های توزیع، هستند.

براین اساس، قیمت فروش درب کارخانه ماسک سه لایه پزشکی ۱۰۵۰۰ ریال، قیمت توزیع کننده ۱۱۵۵۰ ریال و قیمت مصرف کننده ۱۳۰۰۰ ریال اعلام شده است.

روزانه حداقل ۲ میلیون عدد ماسک تولیدی به صورت موردی و در قالب قراردادهای فروش، به شرکت‌های پخش مورد تأیید سازمان غذا و دارو، جهت توزیع در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع و گزارش آن در سامانه ttac.ir ثبت خواهد شد.

به گزارش وبدا، گفتنی است، قیمت مصوب ماسک سه لایه مطابق با مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا وزارت صمت ۱۳۰۰ تومان ابلاغ شده است. این ماسک ها با نرخ مصوب در داروخانه‌ ها توزیع و در دسترس خواهد بود و حسب تصمیمات متخذه در دفتر ریاست جمهوری و هماهنگی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت،  به مرور طی ۱۰ روز آینده سهمیه ماسک داروخانه ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: