اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
توسط "نهاد اروپایی مدیریت سبز" انجام شد
یک نهاد معتبر بین‌المللی با اعطای گواهینامه از ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار قدردانی کرد. تصفیه‌خانه‌ها نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی منابع آب دارند. تصفیه‌خانه شهریار با این هدف مورد تقدیر قرار گرفته است.

تقدیر جهانی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار

عصرپرس: تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار مورد تقدیر نهاد معتبر جهانی مدیریت سبز قرار گرفت.

با اعطای گواهینامه مدیریت سبز از سوی "نهاد اروپایی مدیریت سبز" به تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای حفظ محیط زیست، کوشش برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آب و مدیریت منابع آبی قدردانی شد.

"نهاد اروپایی مدیریت سبز یا EAGM" با هدف گسترش مدیریت منابع محیطی و توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری در قبال محیط زیست در سال 2010 تاسیس شد.

به گزارش عصرپرس، مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار با ظرفیت تصفیه فاضلاب 40 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، مردادماه سال جاری به دست معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

ساخت این تصفیه‌خانه از سال 1390 با مشارکت بانک جهانی اکو و در زمینی به مساحت 23 هکتار در 4 کیلومتری جنوب‌شرق شهرستان شهریار آغاز شد.

تصفیه‌خانه شهریار دومین تصفیه‌خانه‌ای است که در غرب استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد. پیش از این تصفیه‌خانه شهرستان قدس در سال 1392 افتتاح شده بود.

تقدیر جهانی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار

کارشناسان امور آبفای شهرها و شهرکهای غرب استان تهران از ساخت تصفیه‌خانه شهرستان ملارد نیز خبر می‌دهند.

غرب استان تهران به دلیل وجود زمین‌های ماسه‌ای و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی با خطر آلودگی شدید منابع آبی روبروست. اتفاقی که بهداشت و زیست ساکنان این منطقه از تهران را به شدت تهدید می‌کند. 

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جدا از جمع‌آوری پساب‌ها و تصفیه آن برای استفاده در کشاورزی و صنعت نقش مهمی در حفظ زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی دارند.

*1199*

پایان/  


نام:
ایمیل:
* نظر: