اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 11 October 2020
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور ایجاد مدیریت واحد و انسجام بخشی به امور پایانه‌های مرزی کشور، مدیریت این پایانه‌ها، همچون پایانه‌های هوایی و دریایی را به وزارت راه و شهرسازی محول کرد.
مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی محول شد
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول موظفند رفع موانع اداری در روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان را در اولویت کاری خود قرار دهند و هرگونه ناهماهنگی در رویه‌های اداری را برطرف کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها به کشور تحمیل شده، سعی شده ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی ارتقا یابد، تصریح کرد: گمرک مکلف است ارزش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی را بر مبنای ارزش پایه صادراتی متناظر اعلامی که به صورت هفتگی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می‌شود، محاسبه کند.

در این راستا به منظور ایجاد مدیریت واحد در راستای انسجام بخشی به امور پایانه‌های مرزی کشور مدیریت این پایانه‌ها، همچون پایانه‌های هوایی و دریایی به وزارت راه و شهرسازی محول شد.

روحانی با تاکید بر تامین نیازها و کمبودهای فنی و اداری در این زمینه افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با تسریع در رفع نیازها و تامین تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی امکان ترخیص هر چه سریع‌تر کالاها را فراهم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: