اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 11 October 2020
وزیر بهداشت به خبرهای خوشی از واکسن کرونا داریم. امروز به روابط بین الملل وزارت بهداشت نیز گفتم که خبرهای تولید واکسن کرونا در کشور و مراحل طی شده را به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کنند.
خبرهای خوش وزیر بهداشت از واکسن ایرانی کرونا
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی، وزیر بهداشت روز یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد:از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم که مراعات کنند، زیرا در شرایط بسیار سخت هستیم. ویروس کرونا دچار دگرگونی‌هایی شده است. هنوز دگرگونی‌های ویروس کرونا باعث نشده که در بیماری‌زایی اتفاقی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار تاثیر گذاشته و جوانان را بیشتر گرفتار می‌کند. امیدواریم ویروس کرونا به سمت بیماری‌زایی شدیدتر نرود.

وزیر بهداشت بابیان اینکه پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند. اظهار کرد: خبرهای خوشی از واکسن کرونا نیز داریم. امروز به روابط بین الملل وزارت بهداشت نیز گفتم که خبرهای تولید واکسن کرونا در کشور و مراحل طی شده را به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کنند.

نمکی گفت: مدت‌هاست که می‌گویم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی، فقط و فقط نمی‌توان از تمنا و خواهش استفاده کرد. موج‌های زیادی را در این مدت تحمل کرده و شرمنده همکارانی هستم که موج‌های پیاپی را که به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی است را تحمل کردند. عده زیادی محبت کرده و رعایت می‌کنند و عده‌ای رعایت نکرده و همه را گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: به چشم خودم دیدم که در صف نانوایی، جوان برومندی به پیرمردی که به او گفته بود چرا ماسک نمی‌زنی، بیشترین اهانت را کرد. این نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند، آنچه باید را اجرا نمی‌کنند. بیش از هفت هزار بازرس بهداشت محیط داریم و اگر برای همه کسبه و اماکن عمومی و ترمینال‌ها قرار باشد بسیج کنیم، این هفت هزار نفر کافی نیست.

وزیر بهداشت افزود: خواهش کردیم از نیروی انتظامی و بسیج و همه دستگاه‌ها به عنوان ضابط به ما کمک کنند و جرایم سخت‌تر اعمال شود. قرار بر این شد که این اقدام از تهران آغاز شود و از هفته‌های بعد به کلانشهرهای دیگر نیز توسعه داده می‌شود.

نمکی اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم که مراعات کنند، زیرا در شرایط بسیار سخت هستیم. ویروس کرونا دچار دگرگونی‌هایی شده است. هنوز دگرگونی‌های ویروس کرونا باعث نشده که در بیماری‌زایی اتفاقی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار تاثیر گذاشته و جوانان را بیشتر گرفتار می‌کند. امیدواریم ویروس کرونا به سمت بیماری‌زایی شدیدتر نرود.

وزیر بهداشت درباره شایعه ابتلای خود به ویروس کرونا اظهار کرد: دیروز به دلیل غیبت من در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اولین بار در طول این چند ماه، اضطراب و نگرانی ایجاد شده و خبری مبنی بر بیماری من منتشر شده بود. باید از همه مردمی که ابراز محبت کردند، تشکر کنم. فوج عظیمی از مهربانی مردم را از دیروز دریافت کردم و در برابر مردان و زنان سرزمینم سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی افزود: در طول این چند ماه به صورت شبانه روزی کار کردیم و یک آزردگی در مهره کمر من را رنج می‌دهد. با اتومبیل به سه استان سفر داشتیم و چند شب پیش احساس کسالت و بدن درد داشتم. چون با چند نفر از عزیزان که تست کرونای آنها مثبت شد، نشست داشتم، تست انجام دادم و آخر شب به من مژده دادند که به ویروس کرونا مبتلا نشدم. امیدواریم با رعایت فاصله گذاری‌ها از شر ویروس کرونا در امان بمانیم تا به مردم عزیز خدمت کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: