اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - 10 October 2020
دادستان نظامی استان تهران پس از گذشت پنج ماه از حادثه انفجار ناوچه کنارک ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد و از پیگیری آنها خبر داد.
تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه ناوچه کنارکبه  گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی درباره حادثه انفجار ناوچه کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از خدمه ناوچه بر اثر این حادثه اظهار داشت: در فردای روز حادثه با اعزام هیأتی از دادسرای نظامی تهران، بازدیدهای میدانی و معاینات و تحقیقات محلی لازم در بندر چابهار و بندرعباس از محدوده اجرای عملیات تمرین دریایی انجام دادیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه دلخراش افزود: متأسفانه در این حادثه ۱۹ نفر از خدمه ناوچه بلافاصله پس از اصابت موشک به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

دادستان نظامی تهران در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: با توجه به تأکید فرمانده معظم کل قوا برای روشن شدن ابعاد این حادثه و شناسایی مقصران احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار این گونه حوادث، تحقیقات جامع قضایی و فنی با همکاری هیات بررسی سانحه ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع صورت گرفته و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

علت اصلی حادثه ناوچه کنارک

وی هرگونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: براساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است.

دادستان نظامی ‌استان تهران گفت: به قصور و تقصیرها در این زمینه در حال رسیدگی هستیم و افرادی به‌عنوان متهم احضار شده و اقدامات قضایی انجام شده است.

ترکی اظهارداشت: اقدامات ارزشمندی توسط فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش برای دلجویی و همدردی از خانواده‌های شهدا و جانبازان انجام شده و تا کنون شکایتی به این مرجع از طرف این خانواده‌های بزرگوار واصل نشده است.

وی در عین حال تصریح کرد: دادسرای نظامی تهران به جهت اینکه حادثه دارای جنبه عمومی است رأساً به موضوع ورود کرده و به پرونده با جدیت رسیدگی می کند.

دادستان نظامی تهران تأکید کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارند و امیدواریم با پیگیری دقیق علل و عوامل وقوع این حادثه و حوادث مشابه و پیشگیری‌های لازم، به ارتقا اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح عزیزمان کمک کنیم.




نام:
ایمیل:
* نظر: